Testar blogg.se-appen!

Helt ny är den väll kanske inte, appen från blogg.se men den har sannerligen låtit vänta på sig. Jag välkomnar den med öppna armar!

Mitt första intryck är att den är enkel och lätt att förstå sig på. Den har en del övriga funktioner än själva skriva-inlägg-funktionen, men dessa tänker jag inte gå in på då skriva inlägg är det enda som känns riktigt relevant. Att läsa bloggar och kommentera går lika bra i iFånens webbläsare. Eftersom det inte går att skriva på ett helt lätt sätt, eller lägga in bilder för den delen, om man använder just sin webbläsare för att skriva inlägg känns denna funktion mycket viktig. Dock saknar jag för mig grundfunktioner så som t.ex. "justifyering" (heter det verkligen så när man justerar texten så att den går ut i kanterna?) och även ett bra sätt att placera bilder, även om det går att få med dem. Inte heller kan jag välja kategori för mitt inlägg. Men jag antar att appen än så länge får användas som ett komplement och ytterligare justeringar får jag göra när jag kommer till en dator.

Betyg blir en tvåkilos hantel (maxvikt 5kg) pluspoäng egentligen mest för att den finns och är gratis och minus för brist på ganska många grundfunktioner.

 

 


Kommentarer
Postat av: em

Säger det samma!

Bra som grund och bättre än inget men saknar oxå vissa funktioner! med marginaler som du säger, placering av bilder och sen blir bilderna himla små

När jag gör dem större blir de blurriga, irriterande! Men skönt att kunna blogga fårn mobilen, gör det ofta på tunnelbanan hem från träning, vill inte sitta hemma på dyrbar mys-tid med datorn och blogga, utan då ska det mysas hemma =)

2011-10-12 @ 08:46:14
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Carro

vad smart den måste jag ju ladda ner :) kanon när man inte är hemma alltför många timmar på dygnet ju! :)

2011-10-12 @ 22:52:09
URL: http://carolinese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0