Slut i benen

Idag hade jag en härlig energi i kroppen kände jag och var mentalt taggad på dagens styrkepass. Var hos sömmerskan för lite fix med bikinin på förmiddagen så planerade att börja med styrka och ta kardiopassen efteråt.

Var som sagt super possitiv till benpasset, härligt då jag på senaste tiden känt precis tvärt om inför träning av benen. En gång i tiden var just ben mitt favoritpass men intresset har dalat av någon oförklarlig anledning - idag var dock suget tillbaka! Passet gick väldigt bra, är givetvis lite långsamare nu mitt i deffen men efteråt var jag fint mör framförallt i fram och baksida lår. Så var det kardiodax! Gick hem en vända, slängde in tvätten tillsammans med mitt hjärta och petade även i mig en burk tonfisk och en morot. Så tillbaks och upp på lutande rullbandet! Gick strålande. I ungefär 5 minuter sen blev det väääldigt segt i benen. Galet svårt att komma upp i rätt puls, kändes som jag maxade med tanke på känslan i benen och även på hur andningen kändes. Men kom knappt upp över 100slag/minut. (Jag ska ligga på mellan 120 och 140.) Vet inte riktigt hur jag hade tänkt att jag skulle känna, men hade på något vis fått för mig att motivationen skulle bära mig plätt lätt igenom två kardiopass. Fick inte till det alls på rullbandet, även då jag körde på samma lutning och samma hastighet som jag brukar. Mycket märkligt. Orkade dock inte vidare länge och mixtrade fram och tillbaka med lutning och fart för att få upp pulsen, men det ville sig inte och kändes som benen var fyllda med gelé. Skippade därför rullbandet efter 30min och hoppade på spinningcykeln för att prova lyckan. Gick inte helt strålande det heller, men efter div. testande hit och dit fick jag tillslut fart på pulsen (utan att benen totalt gav upp) genom att stå och trampa med högt motstånd. Körde de 30 min även där så jag fick mina 60min kardio i sträck. Sen blev det inget mer. Bara ett kardio pass för idag alltså.... Vilar upp benen nu ikväll i stället och går och knoppar tidigt. Imorgon blir det nya tag med en timme innan jobbet! Innan nya jobbet till och med, första dagen imorgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0