Ny kardioform!



Stapplande på rullband är min nyfunna kardioform som gör det enkelt att på ett relativt lätt sätt får upp pulsen till 140 utan att benmusklerna får jobba ihjäl sig. Mycket najs! Tar dessutom minimalt på benen och minimerar där med chansen för kramp och knutor i låren. Om jag springer på löpbandet så går pulsen som ett tåg upp alldeles för mycket. Om jag går på lutanderullband för ofta får jag knutor och tillfälliga kramper i låren. Och om jag promenerar kommer den knappt över 120 även om jag går så att låren bränner. Men att stapla fram i gränslandet mellan jogg och promenad blir alldeles lagomt. Ni hittar den under namnet "jogg/gång" i veckoträningslistan ;)


(sånna som man jogg/går i --> )


















Kommentarer
Postat av: Johanna

Nice! Är det nån sorts mellanhastighet mellan att gå och springa då eller?

2011-11-01 @ 19:35:41
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Mja, farten är faktiskt långsammare än gång men rörelsen på kroppen liknar jogging mest! =)

2011-11-01 @ 22:05:56
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0