Mer, mer, mer!!

Mera extra allt var min coach Adelies råd för att snabba på den för tillfället stilla stående deffen. Hennes teori var att det behövs lite ändring i upplägget dels för att kroppen vant sig lite för mycket vid nuvarande upplägg dels för att jag själv ska vakna till liv. Mer promenader så snart jag hinner, vilket var en väntad åtgärd. Mer vikter på styrketräningen, inte helt förvånande och något som jag dessutom uppskattbar då det är mycket roligare och lättare att pressa på kroppen med tyngre vikter och färre reps än tvärt om. Men sen kom något jag inte väntat mig - mer mat! Inte så vansinnigt mycket i och för sig men ändå ett ägg extra till frukost och sen även kolhydrater (har jag inte haft på ett tag nu) till kvällsmålet. Där ser man. Tanken är att jag ska vara lite piggare och orka med att köra styrkan med mer energi plus att jag ska orka hela 60 minutnarna kvälls cardio med rätt intensitet. Har blivit lite si och så med pulsen lite för ofta under kvällspassen. Aningen mer mat ska råda bot på detta hoppas vi. Dessutom ska tyngre vikter göra det lättare att maxa styrketräningen, kommer nu bli runt 6 reps istället för runt 10. Startade nya upplägget redan idag. Körde ryggen tungt, vilket kändes riktigt bra och tog en extra lång prommenix i regnet. Måste även tillägga att den där extra potatisen kittlade döttsskönt i kistan! x)

Kommentarer
Postat av: Annelise

Låter jättebra, kör hårt tjejen!!:)

2011-10-20 @ 22:59:13
URL: http://anneliseaf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0