Idag är ingen vanlig dag!

Nä minsann, idag är det kanelbullesdag! Himla påfund det där att fira go fika så där specifikt. Hade nästan glömt att det var idag men på mindes snabbt då jag surfade in på en teamkompis blogginlägg. Ååå, tänkte jag först, vill ha, vill ha, vill ha! Fast egentligen vill jag ju inte. Jag är faktiskt inte vidare sugen på sött. Ska jag tänka på fuskmat jag vill ha så är det egentligen mest mera ris jag vill ha, eller Niklas goda frukt-och-bär-müsli som jag skulle vilja nalla av. Sen tycker jag inte att det är värt det, vist är bullar galet gott - missförstå mig inte, men att dra igång de sockercrawings som brukar följa i en liten godsaksspår är det faktiskt inte värt. Dock ska jag ändå låta mig inspireras och micra lite keso (ja det är gott med ljummen keso) och ha på kanel och slow protein och äta som kvällsfika ikväll efter träningen. Måste verkligen rekommendera slowproteinet som sötningsmedel, smakar nästan lite vanilj faktiskt, man kan ha det i det mesta. Jag tycker det är lite för sött för att vara gott när men dricker det som det är, men att blanda i frukostgröten i keson eller på bär är det som skapt för.

Till alla er icke deffande läsare - ta en kanelbulle!



Kommentarer
Postat av: Johanna

hade inte heller nån aning om att det var kanelbullens dag idag... sånt brukar man ju ha koll på. =)

2011-10-04 @ 12:35:26
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0