Delmål

Hm. Veckan som gått har verkligen inte känns superbra... har varit sjuk och missat massa träning, både styrka och cardio, plus att jag har haft lite väl många tillfällen att fuska med min diet. Att äta lite för mycket är lätt hänt när man går hemma, är trött och sjukling och dessutom passerar kylskåpet ca trehundraåttio gånger per dag. Jag vill helt enkelt inte väga mig imorgon!! Så det tänker jag inte göra. Två extra bra anledningar att motivera detta med är följande:

  1. En icke befintlig viktnedgång skulle vara dåligt för motivation och fokus, dessutom skulle det generera större mängder deffstress vilket inte gynnar något.
  2. En faktsik viktnedgång skulle uppmuntra ytterligare fusk! Funkade det med vikten trots fusk och träningsbortfall skulle kommande vecka bli katastrofal.

Lösningen som jag ser det är helt enkelt att skippa veckans vägning, jag är så smart! I stället siktar jag på att nå ner till 60,2 till nästa vägning. Når jag det kommer det vara en genomsnittlig nedgång på 1,3 kg/vecka under dessa veckor. Bra grej för att få en rejäl utmaning, superfokus och slippa negativ stress. Dessutom är det rent tidsmässigt en överblickbar satsning. Nu blir det till att ge järnet för att nå delmålet!   

Go, go, go...!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Anledning nummer 2 är mycket bra tycker jag... eller bra, lätt hänt snarare... Kör hårt!

2011-10-11 @ 13:02:30
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelie

Jag tycker du är klok som avstår just nu, det viktiga är att hålla fast i motivationen, den är liksom en vägvisare som gör vägen lätt att "springa på";):):)

Heja-Heja Emma!!!

2011-10-11 @ 22:29:08
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0