När är det egentligen riktigt slut?

Kolla på bilden nedan och säg mig om glassburken är slut? Känner mig nästan smått besatt så mycket jag skrapar och skrapar ur det sista ur burken här på tåget. Vill inte missa en droppe. Fantiserar om att det verkligen var glass i min glassburk. Nu är det ju givetvis inte det utan i stället mitt nattprotein, eller slow protein som det även heter, med chokladsmak. Väldigt gott det med tycker jag just nu, men jag skulle klart välja vanlig kall, krämig glass om jag kunde. Allt som går att stoppa i munnen och är någorlunda ätbart är gott just nu. Har t.ex. gjort egen komponerade frukostbullar med pizzasmak, de är så goda att jag vill tjvuäta upp hela plåten omedelbart och bums. För att sammanfatta receptet relativt exakt så innehåller de många äggvitor, en gula och så grynblandning/havregryn som är vispat och sen fått stå ett tag och svälla. Organo, salt och peppar är också iblandat i smeten. De är väll inte helt fluffiga när de är färdig gräddande kan jag säga, ganska små och hårda egentligen, men ändå en mindre smaksensation med tanke på variationen som de erbjuder! Smakar mycket långt ifrån den vanliga frukostgröten. Från och med nu kommer även de, eller frukostgröt, vara de enda kolhydrater som finns i min diet. Vi provar så och hoppas det speedar på deffen.


Kommentarer
Postat av: Annelise

He-he-he... nej; inte helt tomp; fortfarande lite chokladkasein kvar i burken... för jag ser fortfarandr lite chokladfärg:):)



Puza-copy'n du beskriver låter goda! Mat får en helt ny dimention under deff. Små smaksglädjor blir värkligen som stora glädjor, en upplrvelse i vardagen som annars är "peanuts" och självklarhet och snabbt gjort. Under diet blir mat väldigt njutningsvärt och uppskattat som glädjor under vardagen. Tacksamt i sig;) Skönt att känna att det inte behöver vara sjlvklart att vad som helst kan puttas i munnen när som helst. Finns många dimentioner kring mat, mycket man i i-världen kan fundera på och vara tacksam över...

Ja... lite funderingar jag kom på i farten bara...;)

Kram:)

2011-11-05 @ 20:07:33
URL: http://anneliseaf.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0