Still goin' strong

Ujuj, hade tänkt mig ett lättare pass för att jag tänkte att kroppen skulle vara trött och seg efter sjukdom och vila. Men icke! Började lite fint men vanliga favomagövningen, men kände att det gott kunde ta lite bättre så brassade på och körde dubbla övningar, lite som droppsett fast för magen. Ungefär så här går det till. Börja på lutande bänk och lyft upp rumpan och korsryggen, upp så långt det går och sen långsamt ner fast inte nudda vid bänken utan bara precis så nära man kan komma innan korsryggen tar i. Upp igen. Efter ca tio sånna, ner på en matta och göra elva st "fällknivar" med femkilos vikt i händerna. Efter 4 sånna sett sved det härligt i magen. Gött.

Körde biceps sen, både gammalt beprövat så som hantlar, men provade även bamse curlen, ganska rolig övning som tog ok. Det bästa på hela passet var dock att jag kunde höja med hela 10(!)kg i scottcurlen! :D Har inte kört den på ganska många veckor fölr att jag tycker den är dum (för att den går så dåligt). Orkar oftast bara köra med stången och tycker det är galet tungt. Men idag lyckades jag först peta på 2,5kg på varje sida och eftersom jag fixade hela 10 reps med det lassade jag på ytterligare 2,5 på varje sida! Klarade mellan 4-6 reps per sett och min dag var gjord! De andra bicepsövningarna måste alltså gjort nytta under de senaste veckorna :D Körde även triceps, gick fint, höjde en del vikter där med.  


Goin' stroooong ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nice!!! 10 kg ökning är ju grymt... Nu skulle Elias bli impad! =P

Superset heter det när du varar 2 övningar så där utan vila emellan.

2011-05-15 @ 09:19:03
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma s

Haha, ja, får ringa han o säga det ;)



Jahaaa, men då var det ju supersett jag körde då :D x)

2011-05-15 @ 09:29:55
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0