Härliga helg

Allt blir så mycket längre med sol, inte minst helgerna. I vintras kändes helgerna bara som en extra lång sovmorgon, nu är det som en mindre semester! Igår var vi och firade Valborg hemma hos syster, bebis och Andrew, kunde till och med sitta ute och både grilla och äta. Mys!

Träningsveckan som gått har vart bra, hunnt med allt. Utom benen... ska ta dem imorgon. Träffade även en gammal högstadiekompis på gymmet här om dagen. Det var säkert sju år sedan vi sågs. Galet länge. Har även fått bra flyt på promenaderna, imorse blev det en knapp 80minuters promenix. Har promenerat varje dag denna veckan. Fyra kortare promenader på 40 min, två lite längre på 50 min och så denna idag på knappt 80 min. Bra där! Alla innan frukost eller med bara ett ägg eller kaffe i magen. Blir inte så hungrig längre så kör så, lika bra, vet inte hur stor skillnad det gör, men ngt gör det väll. Har även börjat föra matdagbok igen, går inte alls med smygdeffen, så för dagbok för att skapa mer diciplin. Annars har jag så lätt för att säga till mig själv "en lite gör inget!" och "inte kan väll två göra så mkt skillnad?" osv... Ja, ni förstår. Får jag ner det svart på vitt lyckas jag lägga ihop ett och ett och ser vad det faktiskt blir. Nödvändigt ont... men det har funkat förr. x)

Nu är det sängen. Go natt på er!


Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Ja, det är en ganska vanlig företeelse att det smyger ner kalorier man inte tänker på. Bra initiativ! ;-)

2011-05-02 @ 10:55:00
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0