Ett litet trick!

Att mina benhinnor krånglar är inget nytt, men, jag har hittat på något jag tror kan lura dem till att bli mindre krångliga. >) För att komma till bukt med problemet har jag använt mjuka skor med riktigt mycket dämpning, men nu har jag fått för mig att det kanske kan vara felet? Att för mjukar skor blir lite som att gå i t.ex. sand? Att det sliter när man går om skorna är för mjuka? Någon som upplever att det kan stämma? Sen får bara problem med benhinnorna efter promenader aldrig efter löpning. Provade i morse att gå till jobbet i vanliga "finskor" alltså inte mina löparskor som jag brukar ha. Känns faktiskt mindre i benhinnorna idag. Men måste utreda om det verkligen beror på stummare skor eller att jag skippade promenaden igår.

To be continued ...!


Softisarna som nu mer får stanna hemma.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tror faktiskt du kan ha rätt där. Jag har förpassat mina skor med mjuk dämpning till gymmet nu och använder bara de med hård dämpning och det känns bättre faktiskt.

2011-05-19 @ 12:50:27
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Hmm har jag inte tänkt på, kanske likadant med min bråkande häl =/ Har oxå köpt skor med mycket stötdämpning i.

2011-05-19 @ 22:03:29
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: emma s

Johanna: Jag får göra det samma =)



Viktkamp: Kanske..? Prov med hårdare skor du med ett tag! :D

2011-05-20 @ 07:58:51
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mycket stötdämpning tror jag är bra men dämpningen kanju vara av det hårdare eller mjukare slaget. Tror inte att det är bra att motionsgå i "vanliga" skor utan dämpning alls. Mina mjuka skor är ett par träningsskor där det känns som att jag svävar på moln och jag känner hur dämpningen gungar med i varje steg. Mina hårda är också träningsskor men där jag inte alls får samma känsla utan har hårdare dämning.

2011-05-20 @ 09:08:32
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0