En händelserik promenad

Mina promenader brukar vara ganska förutsägbara och stillsamma, om än så trevliga. Igår hade jag dock med en kille som visste hur man ställer till med spektakel.

Niklas och jag hade lovat att vara hundvakt åt några kompisar från Gbg. Tokroligt! Tog dock min uppmärksamhet hela kvällen och min kom-igång-med-träningen-efter-förkylningen fick stryka på foten. Hade tänkt hinna med både promenad med hund och gym, men hunden hade andra planer. Verkligen en super trevlig hund, en sexårig Tollare vid namn Chicko. Gick utan problem att ha lös på ängen, kom direkt när man ropade, gick fot, kunde sitt, ligg, rulla runt och allt det där. Till och med andra hundar kunde passera utan att han fri från kopplet var tvungen att försöka ta sig fram och hälsa. En riktigt dun unge! Men... det fans en akilleshäl. Vatten... eller rättare sagt gyttja. Går en å längs ängen är staket runt hela. Ett staket med hål i tydligen. Vipps så var den ljusgula och otroligt lydiga hunden en brunfläckig vilde i full färd med att dyka in och ut bland vassen. Fick hoppa över staketet och skrika många fula ord innan han förstod allvaret och masade sig upp ur sitt lerbad. Befarade ett tag att jag skulle vara tvungen att gyttjebada jag med, men det slapp jag som tur var. ;) Efter det gick kvällen åt att duscha och schamponera vovven, försöka föna honom torr för att tillslut ge upp och ta ytterligare en promenad för att torka honom. Denna gång med kopplet på hela tiden dock.


(bilderna är klickbara)

Imorse blev det i alla fall morgonpromenad igen! :D Härligt. Och imorgon blir det gym igen. Woho. Funderar på om jag ska börja på en träningsvecka direkt eller om jag ska börja med ett helkroppspass. Hm. Tål att funderas på.

Nu är det frrrredag!  x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0