"jag flyger alltid 3m över marken, så att jag kan hoppa ut och ta en taxi"

Skippade träningen igår, pallade inte klämma in det var sjukt hungrig och var inte hemma så tidigt som jag hade tänkt, wtf, en dag hit eller dit. Idag blev en fin, fin start på träningen, först en 35 min promenix med Niklas ute i solen och sen ett pass på crosstrainern i 50 minuter på max motstånd hela tiden. Var riktigt härligt att röra på sig igen. Var lite orolig att jag skulle stå och hosta som en galning, men var inte fatrligt alls hostade lite i början men sen gick det över! Körde crosstrainern för att få lite flås plus träning av benen. Kände knappt att det tog i benen alls, blev andfåd så klart men benen kändes fräschare än någonsin. Tills jag gick av... då märktes det att jag tappat lite av styrsel i dem, kändes lite som spagetti. Men härligt det med :D

Ikväll blir det nyttigheter i form av hembakad pizza. Smaskens! Har dock dragit ner på helg godiset, inte riktigt hållbart att mosa i sig obegränsat ett par dagar varje vecka känner jag... chockerande va? x) Det fina är att Niklas har samma tanke, slipper jag dessutom frestas av hans godispåse! Nu mera blir det bara 12 st Toffifee på fredagkvällen. Idag får det bli godisfritt, får hålla till godo med cola light. Lär nog bli nöjd ändå med pizza och film och grejer.



Måste säga att jag införskaffat en superfin löparryggsäck också! Ska börja springa hem från jobbet en dag i veckan tänkte jag. Är totalt 12km. Kanske lite väl saftigt att börja med. Men Stockholm är ju så fiffigt utformat med tunnelbanestationer längs med vägen. Så när man blir trött kan man bara stanna och ta en taxi. Nej, tunnelbana menar jag ju. Här på gröna linjen mot Frukoststaden ligger dessutom tunnelbanestoppen med ca 1km mellanrum. Kan man öka med en station, varje eller varannan veckan är det ju super. Löpryggsäcken är inte bara bra att stoppa ner arbetskläderna i, den är dessutom väldigt platt och går att spänna åt överaalt så den inte hoppar o far när man springer. Sist men  inte minst innehåller den även en inbyggd "vattenpåse" så att man kan dricka under tiden man springer genom en liten slang. Tänk vad dom hittar på. x) Bra grejer dessutom!

Nu.. pizzatajm!





Kommentarer
Postat av: Johanna

Ohooo... avancerade grejer där... Nu finns det inga undanflykter... Bara ut och springa! =)

2011-03-26 @ 19:41:18
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Precis :D

2011-03-26 @ 23:30:49
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0