52 gånger

 

Ja, hur lång tid ska det ta egentligen, tills man är så där biffig som man vill? Tydligen så ska ett år var en fult tillräckligt, nästan väldigt gott om tid. Är lång tid kan man ju tycka. Fast om man börjar räkna på det så är det ju bara ca 52 ggr per muskelgrupp. Eller om jag räknar från där jag är idag, bara lite dryga 40 tillfällen per muskel. Är inte mycket alls egentligen. Om man tänker efter hur lång tid det tar att lära sig saker till exempel. Inte räcker det med att träna 52 gånger för att kunna börja tävla med sin häst. Inte heller brukar det räcka med att träna på straffsparkar i fotboll innan man blir bra. Spela schack 52 gånger. Swinga en golfklubba 52 gånger. Ja, ni förstår vad jag menar.

 

Ja vist, nu kan man väl hävda att man ju faktiskt kör mer en en övning, mer en ett sett och bra många repetitioner vi varje tillfälle. Ja, jo, absolut, men 52 gångers träning är ändå lite. Blir lite ca 260 styrkepass totalt. Inte helt farligt mycket. Det kan man ju faktiskt lägga. Om man nu vill. Inte för att man på något sätt är fulländad efter ett år. Men man har kommit en bra bit av startsträckan och en bra bit av vägen att gå. För förhoppningsvis. Om man sköter sig.

 

52 gånger per muskel. Ca 40 gånger kvar. Det är inte mycket alls. Det är nära.  Det är värt att investera lite extra i varje tillfälle.

 

Fantastiskt vad kroppen är lättlärd!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det lä't ju helt sjukt lite... Ska nog räkna ut nå¨tt sånt där jag också...

2011-03-03 @ 08:54:50
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Ja men eller hur! Är ju ingenting alls knappt!

2011-03-03 @ 09:36:39
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Kan tillägga att det tar bra längre tid att bli biffig än så. Men du har väl super human DNA vem vet ;D

2011-03-03 @ 16:33:02
Postat av: emma s

Men jag har ju bara den tiden på mig! Måste gå! Ska gå! Ska ju tävla fitness, inte body buliding ;) :D

2011-03-07 @ 21:39:46
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0