Träning i Alvik med Linda

Träningen idag med Linda var himla rolig, både kul att träffas dessutom gick träningen väldigt bra! Vi peppade varandra en massa! Jag klarade t.ex. en hel riktig chin, alltså från en vanlig stång och inte i någon himla maskin. Fick även mycket bra pass på ytterligare reps. Linda verkade dessutom vara en himla trevlig tjej. Är även tvungen att kommentera hennes axlar... grymt snygga! Jag vill också ha sådana! Måste jobba, jobba, jo-obba! Ska bli intressant att köra axlar ihop och se hur hon lägger upp sina pass. Idag siktade vi i alla fall  på övre rygg och biceps, blev dock mest fokus på rygg. Körde tunga vikter och få reps, men med sällskap kan man ju inte låta bli att passa på att passa så blev fler än max 6 reps per sett. Slutade alltså inte vid failure. Körde dock inte fler än 6 reps utan pass, så tror det blev bra ändå. Dagens mördarövning var biceps curls med dropp set. Fick mig nästan att ångra att jag önskade passhjälp. Guuuud. Vilken total smärta!! Jag tror aldrig jag varit med om värre/bättre kontakt någonsin!! (Säger så väldigt ofta nu för tiden har jag märkt, men detta var verkligen den gaaalnaste kontakten och smärtan på lääänge!) Trodde på riktigt armarna skulle ramla av, och då när man tror att man är klar, ja då får man hjälp i ytterligare fem reps. Gha. Men verkade vara lika galet för oss båda. Känns alltid lite lättare då. >) Den som passade i princip lyfte upp hantlarna sista repsen, men ner fick man sega själv. Sjukt. Sjukt bra dock! Mer sånt! Planerar att träna ihop åtminstone en gång i veckan här framåt =)

(för er som inte är helt bekanta med vad "pass" innebär så kommer en liten förklaring. "Pass" innebär att en annan person hjälper dig att klara lyfta t.ex. en vikt ett par extra gånger efter att du själv är för trött i muskeln för att orka lyfta upp den helt själv. Den andra personen "passar" och du som lyfter "får pass/passning") :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0