Pass

Å, vad sjukt mycket bättre det blir med passning! Hade nästa glömt vilken skillnad det kan göra. Körde bl.a. bröst igår och körde tungt. Sista övningen var hantelpress på sluttande bänk. Var minst sagt helt slut i musklerna. Hade sänkt vikterna en bit, men lyckades vid sista setet ändå inte få upp hantlarna när jag väl lagt mig ner på bänken. Jag blir så oerhört frustrerad av sånt! Vet ju att jag klarar vikten och så ska det falla på att jag inte lyckas få upp armarna i position! Låg där och såg antagligen arg ut samtidigt som jag gungade och sprattlade i hopp om att kunna studsa upp vikterna eller något liknade. Så vips stod en mycket hjälpsam människa bredvid och frågade om jag ville ha hjälp. Ja tack!! Var en något äldre man som jag känner igen som stammis som hade vänligheten att hjälpa till. Till att börja med fick jag inte bara upp vikterna galant, utan kunde även köra säkert fem (om inte fler!) extra reps tack vare hjälpen. Behöver jag säga att det tog sååå mycket bättre. Tackar mannen på gymmet så mycket för att han tog sig tid med mig! Fick även ett par råd att försöka hålla mig till i fortsättningen.

Jag måste ha mer passning. Omgående!! Har dock inte så många som tränar där jag bor som jag känner, måste lösa det där på ngt sätt. Finns en viss Linda som också tränar för Adeli och som även är med i PureFitness som jag hoppas mycket på i det här sammanhanget...! Hon tränar i Bromma, inte allt för långt i från Frukoststaden med andra ord. Dessutom är det på vägen från mitt jobb.


Bilder från den gamla goda tiden när passning var mer regel än undantag.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kör nästan alltid utan pass nu, eller iaf utan de extra hjälpputtarna på slutet. Har lagt mig till med ovanan att sluta försöka så fort jag får hjälp så då känns det som att det gör mer skada än nytta... Har helt enkelt fått för mycket pass i mitt liv. =) Nu får jag pressa upp vikterna själv, även om jag håller på bli mos. Känns väldigt bra! =) är man van vid det ena är det andra bättre! =) Hoppas du får lite passning snart annars får du kanske tvinga Niklas att följa med för att assistera.

2011-06-28 @ 15:38:38
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

hahaha, ja aldrig får man slappna av och bara ha det bra! ;P Har inte tänkt på att det kan bli för mycket även av det! x) Ja, jag kanske får försöka tjata med mig Niklas till slut, har dock försökt ganska många gånger redan... fast imorgon ska jag träna med hon Linda, ska bli skoj! :D

2011-06-28 @ 16:07:14
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Annie

Är klart skönt om man har passning lite då och då. Jag har tyvärr oturen att ingen jag känner är lika träningsglad som mig eller tränar på helt annat hållh :S Hoppas du hittar dig en träningspartner som kan hjälpa dig med de där lilla extra :D

2011-06-28 @ 21:04:42
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: emma s

Annie: Ja, det är lite svårt att hitta träningsgalna täningskompisar på lagomt avstånd! Får väll helt enkelt gå fram till någon random på gymmet och fråga om dom vill bli ens träningskompis :o ;)

2011-06-29 @ 12:15:28
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0