Latmask

Jag är så lat och bekväm. Jag tycker det är jobbigt att cykla till, och fram för allt ifrån, jobbet. Inte för att det är jobbigt att trampa i 40 minuter. Utan för att jag måste dona med cykelhjälmar, sadeldyna, cykellås, nycklar, ryggsäckar, tomma matlådor som dansar iväg längs marken när jag försöker lirka ur vindjackan som ligger längst ner i väskan. Jag blir så trött. Jag har absolut inget tålamod med sådant. Jag blir också trött på alla ouppfostrade människor som rör sig i flock på sin cyklar och moppar, i sina bilar eller, de västa av alla, de som går och tar upp plats på trottoaren. Jag blir så upprörd, jag orkar verkligen inte med sånt. Jag blir arg. Jag orkar inte vara arg, jag vill vara lugn och harmonisk.

Jag vill vara lat och bara cruiza fram längs vägen och slippa tänka på alla galningar som susar hit och dit, går fram och tillbaka och tvärstannar mitt framför näsan på mig. Jag vill vara lat och slippa bry mig, bara susa fram i min egen bubbla. Men det kan jag inte göra! Då blir jag en av dem, en av de tanklösa, vingliga, dumma människorna på min väg. De som går tror att de kan röra sig hur de vill "jag som går så sakta, inget kan hända" tycks dom tänka där dom går och strosar med blicken på fötterna och tankarna bland molnen. Men att tänka att i stort sett ALLA medtraffikanter rör sig fortare än dem och behöver lite mer än en millisekund på sig att väja undan för dem när de plötsligt svänger åt ett oväntat håll verkar de inte ta i beaktning. Mopparna är för snabba och tar för mycket plats. De borde förpassas ut på vägen, även de ställen där det är motorväg. Det skulle inte skada att bli av med en och annan som råkar välta och blir överkörd. Jag blir nervös när dom svischar om jag bara har en decimeter kvar innan styret tar i vägräcket. Jag orkar inte få panik. Jag vill vara lat och problemfri. Jag vill åka i min egen takt. Jag vill slippa ta hänsyn. Ge mig en pansarvagn med trampor! Ge mig en boll av järn att trampa fram längs vägen. Kanske en sån där boll som hamstrar springer i. Fast en större så klart. En stor boll av hårt plexiglas så att jag kan rulla helt skyddat till och från mitt jobb och bara vara lat.

Underbart lat, lat och tanklös.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Andra medtrafikanter 'är alltid irriterande, oavsett om man går, cyklar, kör moppe eller åker bil. Det finns alltid någon (många) att störa sig på. Andra människor verkar ha så lite trafikvett! Kör på! Hårt och skoningslöst!

2011-06-16 @ 08:47:39
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: browneyedgirl

Hej tjejen =)

Ser jag någon som kommer i ett stort hamster hjul så ska jag vinka skrattar Väl skrivet =)

Kram på dig

2011-06-16 @ 13:44:49
URL: http://www.blogg.mama.nu/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0