Gnällspik

Igår var det ett riktigt pissigt axelpass. I vanliga fall är det mitt absoluta favoritpass, men igår var det verkligen fel på allt! Har ju tunga veckor med 4-6 reps per sett på schemat nu och vist märker man att det tar i musklerna på ett helt annat sätt men igår gjorde det mest ont. Var osäker på om det var bra eller dålig smärta. Har lite krångel ibland med vänster axeln, men igår gjorde det ont i båda. Körde på först men bestämde mig efter ett tag att plocka ner till lite lättare. Om det skulle vara något är det inte värt att göra det värre. Även om jag innerst inne tycker att det bara är mesar som sänker sina vikter. Jag var en mes igår. En smart mes dock. :p En stund i alla fall. Blev snart  ointelligent igen. Tyckte dock inte det blev så mycket bättre med lättare vikter så brassade på med tyngre igen, mycket bra analys. Fick dock åter igen lustiga känslor i axlarna och började känna mig allmänt omotiverad. Satt på en bänk och surade i mellan seten och funderade på att ge upp och gå hem. Höll mig dock kvar i ca 40 minuter. Som en liten gnällig bebis kände jag mig.

Axlarna mår okej idag, ingen direkt dålig smärta, men kroppen är inte på topp. Tror att tungt ryggpass plus bärande av flyttkartonger plus tungt axelpass kombinerat med relativt lite vila och lite sömn är boven i dramat. Känner mig stel i rygg och axlar. Skippade cykla till jobbet i morse för att få lite extra vila (plus att det regnar som sa*an). Får se om det ändå kan bli lite lätt benträning i eftermiddag, innan det är dags att åka mot midsommarfirandet ikväll. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0