PWO vs. inte PWO

Hittade ett intressant inlägg på Evelinas blogg om PWO och hur hon inte är stormförtjust i detta. Känner lite igen mig i det hon skriver att man mår lite konstigt efter att man tagit det. Jag tycker dessutom att kroppen stressar upp sig vilket får effekten dels att jag blir alldeles stissig ett par timmar framåt, men även att jag känner mig helt utpumpad och slut när den går ur kroppen och jag börjar lugna ner mig igen. Som att kroppen har gått på ett högre varv än den egentligen vetalt/klarat av och att den sen blir totalt utmattad efter att ha vart på ett onaturligt maxläge. Jag är inte helt tillfreds med detta. Sen är jag inte säker på hur mycket effekt jag faktiskt får rent träningsmässigt. Ibland orkar jag massor men ibland gör jag det inte alls. Precis om utan PWO alltså. Igår t.ex. var ett ganska svagt pass (i alla fall första halvan av det) orkade inte vidare tungt och kontakten var dålig. Kom i och för sig igång ca tjugo minuter in i passet, men kändes som det hade mycket lite att göra med min PWO. Tycker att de bästa passen är när jag har fult fokus och är mentalt laddad, kroppen får även extra energi av det upplever jag! Att tanka i från andra hållet först, dvs. pigga på kroppen först blir lite bakvänt för mig.

Oavsett allt mitt ifrågasättande så känner jag mig inte klar med utvärderandet av POW och vill gärna prova lite fler sorter än det VIP-x jag använder idag, innan jag helt bestämmer mig för om det är något som ska bli en vana eller inte! Tackar även för det tips jag fick i kommentarsfältet av några som har positiva erfarenheter av PWO. Dessutom tyckte bland annat Madde att man inte blev vidare stissig av No-preloaden, så den är absolut en het kandidat att prova!


Poppis PWO från Olimp!




För er som inte är helt inbitna fitnessfantaster så står PWO för "Pre Work Out" och betyder alltså ungefär "Före Träning" och  är ett tillskott som ska se till att få fart på både muskler och det mentala så man kan få ett riktigt bra träningspass.

Kommentarer
Postat av: Petra

Läste du Maddes inlägg om just kosttillskott? Superbra inlägg och jag håller med henne till fullo. Denna produkt NO-preload har jag fått testa av min samarbetspartner - Sportkost, men eftersom jag vid det tillfället ammade fick min Strongman här hemma utvärdera produkten och den fick 5 plus av 5 möjliga. ;-) Testa den! Själv kommer jag att göra det direkt när jag kan börja att kosttillskott igen. :-)



Ha en fin kväll!

2011-07-11 @ 22:04:21
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/
Postat av: emma s

Petra: Oh, ne, det har jag missat! Vilken Madde? Fitnesscoachen eller någon annan Madde...? :) Ska läsa det!

2011-07-11 @ 22:36:01
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0