PT-träning och mätning!

Igår var det PT-träning med Adelie! Eller ja, träning och träning men hon hjälpte mig att lägga upp två gymfria pass som ska köras under mina fyra veckor semester. Kommer dela upp det i två stycken halvkroppspass som ska köras två gånger var varje vecka. Totalt fyra pass i veckan alltså. Knepigt det här med semester att man missar så mycket träning. Även om det blev bra pass som Adelie la upp så är det ändå svårt att få det rikitgt tungt med gummisnoddar och diverse lösa tillhyggen. "Det är inte bra det här med semester" som Adelie sa. Ne, kanske inte för träningen, men ändå smått nödvändigt för själen!

Mätningen visade inte på några större fram gångar tyvärr. Hade gått ner lite fett på magen, men det var allt. Inget plus på muskelsidan heller. Totalt 17,8% fett på mig igår att jämföra med förra gången på 18% fett. Ingen större skillnad med andra ord. Kan väll inte bli fantastiska resultat varje gång. Har vart ganska bra respons från kroppen hittills, men denna gång var den som sagt på lite på paus. Adelie var dock nöjd, hon säger att det ska gå långsamt i det här stadiet och det händer att det står still ibland. Hm. Så länge det inte vänder och går åt fel håll så kör vi på aktuellt upplägg. Jahapp... Lyssna på coachen var det ja. Mm. Fick även tillsägelse att fortsätta lägga stort fokus på axlar och rygg, jag måste bli trekantigare!

För att förtydliga aktuellt upplägg så är det alltså sparsamt, dock inte snålt, med mat och bara äta "bra" kalorier, dvs. långsamma kolisar och protein, inte överdrivet med fett. Och så mycket grönsaker så klart! Träning i gymmet ska vara supertung. Min tanken är att börja använda PWO mer regelbundet uppmuntrades. Funderar lite på olika alternativ där. Tänkte även konsultera MaddePurefitness för att göra att bra val och hitta något bra från Olimp! Det är en djungel det där. Känns dock lite onödigt att dra igång användning av sånt nu till semestern, så ska beställa så att det finns hemma när jag kommer tillbaks. Jag är så smart! x) I alla fall.. upplägget var det. Vardagscardio i form av cykling och viss konditionsträning fortsätter jag med som vanligt. Bra flås är nämligen en otroligt bra grund för att orka köra till max i gymmet! i övrigt är växel två på deffen planerad att läggas in i september. Då kommer det bli mer lågintensiv cardio, ingen konditionsträning och mindre mat. Men fram tills dess kör jag på som jag gör nu.

Tingeling så länge...!




Kommentarer
Postat av: Annie

sv: Nej de är sjukt när man kan se skillnaden som man gör på bilden här. Då inser man hur vikten kan stå kvar på samma eller mer, men kroppen ändå minska och förändras i omfång :)



Usch de måste vara jobbigt att gå på diet, jag hade blivit tokig. Samtidigt imponeras jag av den vilja ni har för att komma till målet! :)

2011-07-08 @ 12:25:16
URL: http://liveitloveit.shapemeup.se
Postat av: Caroline

Träning med gummisnoddar mm verkar ju lite intressant =) Men som du säger så behöver ju själen lite vila ibland :)

Ett tips på bra PWO är Jack3d, finns dock inte i Olimps sortiment tyvärr men den är väldigt bra :)

2011-07-08 @ 15:35:41
URL: http://carolinese.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du vet ju att jag äääälskar rage (nitro nu)... men annars har jag hört att Olimps massacra ska va sjukt bra, men tror den är för kraftig för dig... tror faktiskt att No preloaden passar dig som handen i handsken efter vad jag fått beskriet för mig. Inte hunnit testa den än.

2011-07-08 @ 16:08:28
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

Håller med Johanna! No preload är bra jag har testat :) Dom är grymma :D

2011-07-08 @ 21:16:30
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Emma s

Annie: haha, ja men de flesta blir nog lite halvt tokiga ett tag in i dieten ;)



Caroline: Ja, vi får se hur det går ;) måste ju gå så bara att jobba på! Får se det som fyra veckor hög repspass. :) tack fär tipset också, men jag ska nog ändå börja prova ngt från Olimp.



Johanna & Petra: Okej, ja no-preloaden verkar ju vara popis, blir antagligen den :) tack för tipsen! :D



2011-07-08 @ 22:08:12
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Madde

Noprealod tycker jag är helt ok. Dock känner jag mig inte helt upp i varv men tar mer i många övningar. Känner oxå ett väldigt bra fokus när jag tränar som gör att jag får bra mycket bättre tempo i träning. Ha en fin kväll!!

2011-07-08 @ 22:08:31
URL: http://madeleneyourstone.shapemeup.se
Postat av: emma s

Madde: Ah, det låter bra det! :) Gillar inte riktigt att bli så där extra superspeedad, känner mig speedad som det är, vill bara kunna lyfta tyngre/fler reps. :)

2011-07-10 @ 17:22:45
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0