P-pulver Tävling

Har nu petat i mig alla provpåsarna med proteinpulver Whey Class + från Dalblads! Var totalt fem olika smaker där bland tre stycken jag inte (innan jag testat dem) skulle köpt själv. Anordnande för skojs skull en liten tävling för pulvren för att se vilken som var godast. Naturligt nog med mig själv som subjektiv och enväldig domare. Och de tävlande var: Vanlij, Choklad, Bananchoklad, Mintchoklad & Jordgubb. Innan tävlingsstart hade jag utan tvekan satsat allt på den klassiska Choklad, så förväntningarna var kanske lite högre på den än på de andra. Untan att tveka hade jag satt Banachoklad i botten, låter sliskigt och opassande att dricka banan. Men oj vad fel jag skulle ha. Den enda som verkade hamna på förväntad plats var vanilj, en slätstruken smak som inte är otäck men inte heller klarar att kvalificera sig topp tre. Ska även tillägga att alla blandades med en godtycklig mängd vatten. Kan tänka mig att det smakar lite annorlunda om man doserar exakt som föreskrivet eller om man tar mjölk i stället. Inbördes ordning tros dock vara den samma. Så här blev resultatet:

  1. Bananchoklad
    - förvånade god och passande som dryck. Lagom med smak, inte för söt.

  2. Jordgubb
    - klassisk och god smak. Även lite nostalgi då detta var den första p-drink jag drack för snart fem år sen.

  3. Mintchoklad
    - okej mintsmak, trevlig men tycker den smakar lite mycket för att dricka ofta
  4. Vanilj
    - förvånade god och ren vanlijsmak, dock den tråkigaste grundsmaken i bunten
  5. Choklad
    - hade som sagt höga förväntningar på denna, var tyvärr för lite chokladsmak för min del

Vinnaren Banancholkad kommer jag defenitivt att köpa en stor påse av! Blev vädligt förvånad att den var så god. Himla tur att jag fick chansen att testa! Måset även säga att det var bra alla fem pulvren! Inga konstiga bismaker och en behaglig konsistens på allihop. Kan även tänka mig att de flesta smakerna passar superbra med mjölk, vilket jag ska köra på efter deffen! ;)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Banansmak brukar va gott på proteinpuler. Köpte alltid det förut när jag handlade från gymgrossisten. Smaskens! =) jag har inte testat mina provsmaker än, men ska göra!

2011-07-12 @ 15:06:02
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelise

He-he... känner mig igen i det att föredra choklad. Men på några märket är den äcklig. Och på någon märken är alla smakar äckliga...he- he;) Innan jag blev medlem i Team`et, så hade jag strandat med märket; "Star Nutrition" och med smaken Jordgubb, den är ren och god. Star Nutrition är det endaste av de märken jag provat som har en god jordgubb-smak. Så de har jag kört ett tag och har fortfarande lite kvar som jag tar ibland. Fast nu kör jag ju genom teamèt och det märket de kör har en udnerbar chokladsmak, så jag är så nöjd. Smakar som en efterrätt, ju:)

2011-07-12 @ 15:41:29
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0