Godissugen till bristningsgränsen

Gud, jag tror jag håller på att slitas i småbitar. Jag är så himla godissugen så det finns inte!! Och brödsugen. Och pastasugen. Fast mest godissugen. Jag äter ett äpple (max två per dag dock) för att dämpa det värsta, men är inte helt framgångsrikt. Har dessutom "smygätit" bröd till frukost i ett par dagar. En liten bit. Och en liten bit till. Igår åkte det dessutom ner en liten chokladpralin med havssalt. Jobbet är galet. Det är damsugare, kokosbollar, kladdkakor, pommes, glass och hur mycket annat som helst i långa rader. Allt är dessutom gratis och fritt att äta av. Jag jobbar 7 av de kommande 9 dagarna. Detta kommer inte att bli lätt. Får verkligen äta upp att jag sa att det var sååå himla lätt att hålla sig från godis och sötsaker bara man inte äter det på ett tag. I stort sett (så när som någon liten kaka och pralinen igår) har jag inte ätit godis på mer än två veckor, ändå har jag nog mitt livs både största, intensivaste och kanske mest konstanta sug någonsin. Jag vet inte hur detta ska gå. Imorgon har jag lagt in en godisdag, inbillar mig att det kan bli lite bättre. Kanske. Eller inte? Kan ju i alla fall inte bli värre. Tycker man. Ska äta en glass som Niklas är skyldig mig efter att jag van minigolfen över honom tidigare i dag x) jag ska även smaka den "Special Edition" Prirates Chokladkakan från Marabo med kokos och banan. Ser fram emot morgondagen minst sagt!  

Nu har jag precis tryckt i mig ett äpple och ska försöka ge axlarna lite träning innan jag beger mig till jobbet som börjar kl 4:a.

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Åh, jag känner igen det där. Skitjobbigt verkligen när det är så enkelt att det bara slinker ner något efter ett långt arbetapass. Håll ut och fokusera på dina mål! Godis är en kort njutning medan en finalplats kan man leva på längre. :) puss puss

2011-07-16 @ 21:37:46
Postat av: Annelise

Kanske du ska prova låta bli godis?;) Tycker du kag var roöig nu...;) ... HeHe:) Ät massor av nötter och lite feta mjölkprodukter istället; ja... Med söta bär; mango, jordgubbar. Ja?

2011-07-16 @ 21:53:19
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: Annelise

Blev mycket skrivfel ovan, sorry...hahaha...fattar ju inget av meningen mitt i där haha! Åh...blir så skittrött på Iphone-auto-stavningshelvetet!

2011-07-16 @ 22:00:14
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: emma s

Syster: Jaaaaaa, men det är så svååååååårt :D Men jag håller med, bara att bita ihop.



Annelise: Haha, ja iPhone autostvning är inte direkt till ngn hjälp! :P Ja, det är min tanke, skippa godiset, men kände verkligen för en "fuskdag" idag söndag. Hoppas att någon enstaka sådan dag kan hjälpa till med den mentala biten att-jag-vill-jättegärna-ha-godis-bara-för-att-jag-vet-att-jag-inte-får. :) Får utvärdera under veckan som kommer om det fungerar eller inte.



2011-07-17 @ 14:42:05
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0