Cykling på villovägar

Bara ynka 5km, och som max 15 min, längre skulle vägen till Sjöberg och Sollentuna vara än den som jag cyklar varje dag till och från Vällingbyn. Det är den säkert. Om man hittar. Om man inte hittar och börjar med att köra fel första gången inne på Fridhemsplan så blir den aningen längre. Jag vet inte riktigt hur långt de blev i kilometer, men turen tog en bit över 1,5 timme. Så kan det gå. Måste skaffa en GPS med cyklevägar inlagda! Hade i förväg laddat hem en vanlig GPS-app, men den envisades bara med att vilja ha upp mig på motorvägen, vilket jag av naturliga orsaker inte kunde göra. Då tjatade den istället ihärdigt på mig att göra en u-sväng. Jag stänge av appen och frilansade mig fram i stället. Funkade det med. Var dock tvungen att ta en ”barpaus” och knapra i mig en bar, faktiskt en som vi i teamet fick från Nanox. Jag var glad att jag var riktigt hungrig när jag åt den för annars hade jag inte gillat den då det var någon slags bärsmak! :o Hm. Bars ska vara chooooklad. Eller möjligen något chokladlikt, typ kola. Men var ok när jag var hungrig och den fyllde sin funktion som extra enegri i magen fint.

 

Träningen på utegym uteblev igår pga. tidsbrist och utmattning. Hade lätt orkat köra ett pass direkt efter cyklingen, men efter lek och badning av syster son Liam plus en härlig, grillad middag så satt jag lite för bekvämt i min stol på verandan för att okar röra mer på mig den dagen. Klockan var dessutom närmare halv tio när middagen var klar och uppäten. Underbar kväll! Så blev en vilodag istället. Nyttigt det med. Har jag hört. Riktigt kände hur musklerna tog tillfället i akt och växte så det knakade. ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Min Nanox-bar smakade kola och var typ den godaste baren jag smakat! =)

2011-07-07 @ 11:25:29
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Annelise

Uff, då! Nästan bättre med en vanlig karta, kan jag tycka; då ges möjlighet att ha full översikt över vägerna.

Jag företräcker också absolut chocklad eller någon nöttsmak! Vanilj el citron i nödfall! Bär i barform tycker jag inte om alls.

Bra med växande muskler;):):)

2011-07-07 @ 11:53:47
URL: http://[email protected]
Postat av: emma s

Johanna: åååå, ditt lyllo! Jag får köpa en sån o testa (A)



Annelise: Ja, håller med dig! Vanilj kan funka om det krisar.. :)

2011-07-07 @ 12:21:12
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0