hoppla

Hoppade iväg till gymmet ikväll. Var riktigt glad att jag flyttade om i mitt träningsschema denna veckan. Var ruskigt taggad, hade kul och fick till ett kanon pass. Igår hade jag ramlat ihop till en liten benhög efter gymmet om jag gått dit... tror jag. Eller ja... ramlat ihop till en hög i alla fall. Inte bara ben på mig inte ;) Hur som hälst var dagens pass roligaste på länge, poppade på hög volym nyinlagd musik i öronen, gled runt och kände mig allmänt stark. x) Gillar när man känner sig så.

Var axlar och mage jag körde. Axlarna gick bra, dock lite dåligt med kontakten i mellan åt. Men körde många övningar och körde extra set på dem jag fick till kontakten på, så tror det gjorde ordentlig nytta i alla fall. Magen var också lite svår att få kontakt i på alla de ellvahundra övningar som man kan göra, skippade det som inte kändes rätt snart och gick på att köra 7 sett på den övningen jag vet funkar. Nämligen klassikern "ben-och-rump-lyft" på bänk. Man ligger på en lutande bänk med benen ner åt det håll den lutar, sen häller man i sig på någor lämpligt sätt så man inte hasar ner och sen är det bara till att lyfta. Först benen, sen rumpan. Blir bäst om man håller benen böjda, har man raka ben är det så lätt att man börjar pendla och får alldeles för mycket hjälp på uppvägen. Det tar inte allt för läng innan det tar kan jag berätta för dem som inte provat själva. Om det mot förmodan skulle behövad lite extra bajt i kistan så kan man variera och vika benen åt ena sidan, gärna med rumpan fortfarande så långt i från bänken som möjligt. Sista stöten blir att stäcka ut benen och vrida kroppen lite så höften pekar ner mot golvet i stället. Twista och bli stark. Svider dötts skönt i kistan. ;D

Nu är det bums i sägen, go natt på er! :)

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Ville kika in och kolla läget =)

Ha en skön söndag nu, ska läsa ikapp lite som jag missat...=) Kram

2011-01-23 @ 08:02:18
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0