Måndagsträningen

Igår blev det rygg och biceps. Rygg brukar ju vara svårflirtad gällande att få bra kontakt, men igår var det helt omvänt! Bestämde mig för att köra på den lite lättare linjen som jag gjort de senaste passen, och körde tex bara ca 30-35kg och 15-20 reps i latsdragen. Fick bra sug musklerna faktiskt! Provade även en, för mig, nyuppfunnen övning med hantelrodd i "rygglyfts-ställningen" (se nedan). I stället för att ligga platt på en bänk och se allmänt underlig ut, så tänkte jag att det var en bra kombinationsövning med både lyft och flyes. Började först med rygglyft, tre sett. Sen körde jag tre sett där jag  höll kroppen helt vågrät och samtidigt körde flyes, inte nytt för den luttrade kanske, men en bra övning som tog väldigt bra i hela ryggen, både över och under delen! Tog så bra att det till och med kändes ordentligt i ryggen även under biceps övningarna. Det har nog aldrig hänt förut! Grrrrimi! x)

Ikväll är det egentligen vilodag, men imorgon lär det inte bli ngn träning då ngn (hint, hint) fyller år och då får besök av kusin, syster och en flaska vin bland annat. Så blir det ikväll spinning tillsammans med Selma på SATS Vällingby C, skojit. Får se hur träningsvärken i benen utvecklas efter det! ;)

Het bild på het "rygglyftsställning" :p Tog dock ruskigt bra!

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Woohoo! gud vad du är innovativ med träningen då! bra där!

2011-01-04 @ 21:42:49
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0