Jojjoskrivande


Fick en liten avhyvling av en betydligt mer rutinerad bloggare (guess who) idag "du har ju inte uppdaterat din blogg på evigheters evigheter!". Inget positivt utlåtande då bloggande handlar en hel del om kontinuitet. Precis som med styrketräning. Att löpande uppdatera om vad som har hänt är lite själva kärnan med bloggerier. Och att träna envetet och disciplinerat varje vecka, alla olika muskelgrupper uppdelade på olika dagar i den, är vad muskelbyggeri går ut på. Till mitt försvar måste jag säga att jag först och främst styrketränar. Jag bloggar för att jag tränar, inte tvärt om. Och träningen har jag faktiskt skött fläckfritt sen senast jag bloggade (försöker plocka lite stilpoäng här). Men ja... jag håller med, dåligt uppdaterande. Skärpning!

Har dock hänt lite spännande saker i veckan, har bland annat bytt jobb! Eller har i alla fall skrivit på nytt anställningsavtal och sagt upp mig på mitt nuvarande jobb. Börjar mest troligt på det nya den 14 februari! Sen har jag även klarat en månad utan godis, men igår kväll var det dags för första godiset. Var inte så super underbart som jag hade väntat mig... tyvärr. Men envis som man är ser man till att knapra sig igenom godispåsen tills man börjar gilla det igen. Konstigt det där, minst sagt.

Idag är har det varit vila från träningen. Har tillbringat dagen med min bästaste storasyster och min fina lilla gudson. Mycket mysigt med lunch och promenix på Suffering Island (för er som behöver tänka ett extra varv kan jag säga att det är lite samma tema som Frukost Staden). x)

Nu blir det till att klämma i sig de kvarvarande godisarna i påsen och mysa lite mera framför tv:n (med hockey på!!) tillsammans med min älsklings pojkvän! Imorgon är det vardag igen, i alla fall gällande träning och matvanor. Planerar att springa utomhus för första gången i år. Ska bli superhärligt, wiiiiiiiiiiii!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Träningen är ju huvudsaken. Ser riktigt bra ut på bilden ju!

Imponerande med att du hållt godisförbudet i en månad!

2011-02-05 @ 23:03:12
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0