Sockerchock

Ujuj. I helgen har jag nog ätit mer än under två hela veckor under slutspurten på deffen. På riktigt. I lördagsmorse började jag ju i mig mängder av nutella, potatis, riskakor, Vitargo, gelégodisar - inte för främst för nöjes skull eller för att det var gott utan för att fylla musklerna. Fick då på morgonen en rejäl sockerkick vill jag lova! Blev både skakis och hjärtklappning. Men det vara bara att mumsa på, så länge det höll sig kvar i magen och jag inte kände mig svullen i magen så var det bara att fortsätta. Och det "småätandet" höll jag på med fram till lunch ungefär då tävlingen var över för min del.

Till efter tävlingen hade jag med mig extra gott godis för att fira att jag äntligen fick äta vad jag ville. Måste erkänna att jag var allt annat än sugen på godis efter den uppladdningsförmiddagen kan jag säga. Men givetvis åt jag ändå med glad min. Sen blev det supergod hamburgare på Bryggeriet på Avenyn tillsammans med familjen. Sen fika med lussebullar o pepparkakor med Mormor och några till. Glöggkväll med tillhörande pepparkakor, ädelost, nötter, russin, pepparkakor mm. hemma hos Carro. Sen var det paus i ätandet till förmån för nattsömn. Sen blev det frukost med rostat fruktbröd (ett ganska tungt bröd som jag lyckades äta upp en tredjedel av helt själv), ost, marmelad, the, ägg, jucie, vanliljyogurt, flingor. Gott! Sen for jag iväg till Fitnessmässan och knaprade mig igenom provsmak på alla möjliga och omöjliga typer av bars och annat smaskigt. Blev säkert ett gäng barer totalt sett... Hemfärd och mängder av färdgodis. Hamburgare på Max - med dubbel creol pommes (dom klantade till min första beställning så de bjöd på en extra pommes). Mera godis - mycket godis. Och så lite juice nu ikväll till biten hamburgare jag inte orkade på Max och därför smusslade med mig hem. Jag är fascinerad av att det går att få ner så mycket mat i en mage som är så ihop krympt som in måste varit! Själva laddningen innan tävlingen drillade ju en dessutom lite extra i konsten att äta fast man redan är mätt. Märkligt att man ska lära sig sånt av att tävla fitness... hm.

I alla fall, ikväll blir det till att löpa milen! Kroppen måste ju vara galet fullproppad med energi! Lika bra att göra något skoj med all den energin - i stället för att låta den sätta sig ;)


Första hamburgaren med pommes på en evighet
- då blir man så här glad.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0