Längtar...

... nu vill jag faktiskt till gymmet så mycket så att det kryper i kroppen på mig. Har sett fram i mot att få gymma på "riktigt" med energin på topp efter allt dietande. Lite vila efter tävlingen köpte jag att jag var tvungen till, men idag är det hela två veckor sen tävlingen och jag har bara hunnit med ett besök till gym och hantlar sen dess. Inte ser det ut att bli gym ännu på ett tag inte med tanke på att min hals är helt förstörd - jag låter som en tonnåring mitt i målbrottet så fort jag öppna munnen. Eller så väser jag bara när jag försöker formulera ord. Vansinnigt opraktiskt när man vill göra sig förstådd har jag märkt. Speciellt över telefon. Känns därför som det inte kommer bli riktig träning förens efter jul. Ååå. Kommer jag dessutom vara ännu tyngre inför chins och dips etc. Men det är väll bra det i och för sig, bättre träning! ;) Men hade varit gött att få använda upp all denna nyvunna energin nu i december  - energintaget denna månad ligger inte på underskott direkt. Det var det som var min plan. Jag hade ju gjort ett superskojjig träningsprogram för veckan och nästa. Ett program som skulle stärkt båda hjärta, lungor och muskler. Det är vad jag skulle ha gjort! Inte ligga hemma i soffan med olika åkommor. Känner mig invalid. Eller stum är jag väll mer idag snarare. Vill ut i löpspår, in på gymmet, ut i skogen, lyfta tungt och känna att jag lever! Soffan i all ära men nu vill jag ut!

Längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0