Kapsejsad kista

Fy fan. Min mage har kastat in handduken. Den har aldrig i mitt vuxna liv varit så dålig. Utan att gå in på detaljer så har jag legat i sängen två dagar och kört skytteltrafik till toaletten. Har under kortare stunder tagit mig upp till TV:n. Och sen tillbaka till toan. Gissar att det har en del att göra med helomvändningen från deff till "vanlig mat" (inkl. frosseri under lördag och söndag). Märklig dock att det tog ända till tisdagen innan jag blev dålig, då hade jag haft en dag med mat som liknade upplägget med "smygdeffen". Idag är det ännu värre. Måste det inte vara något mer inblandat? Typ matförgiftning eller maginfluensa? Ringde till sjukvårdsrådgivningen idag för att få lite tips och råd på vad man kan göra åt det. Kändes lite märkligt att berätta bakgrunden till det hela. Sjuksystern i andra änden luren lät förhållandevis ballanserad medan jag berättande men frågade efter en längre paus "och du fasade inte ut den där fitnessdieten på en period efter tävlingen?". Ehm. Nä... inte direkt va. "Det ingick inte i planen sa jag". Så smart. Utelämnade dock att det ingick i planen att trycka i sig nutella, riskakor och gelégodis i planen. Verkligen en genomtänkt! Men vilken form jag var i där på lördagen sen! :P

Hade jag vetat att det skulle bli så här hade jag definitivt gjort en utfasning av dieten! Vist blev ju tillsagd att "ta det lugnt" med maten. Men att "ta det lugnt"det är ju ytterst subjektivt. Plus att jag ju mådde prima i både lördags och (nästan hela) söndagen. Men, men, man lär sig. :p Verkar dessutom inte alla som drabbas av detta? Försökt med blåbärsnoppa, proviva och ris vilket brukar funka mot ledsen mage, men så funderar jag på om det är så smart? Jag har ju i princip inte tagit i socker och knappt kolhydrater på veckor. Kanske bättre att bara äta lite kött och broccoli? En riktig jalla-jallamage har den blivit. Måste vara för magen som att åka utomlands, totalt kostombyte. Men nu tycker jag att det får vara nog.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Aa just ja det var ju dit du hade flyttat. Dålig tajming av mig att komma ner två veckor efter lucia men men.. thats life. :) Vi kanske ses nån annan gång i framtiden :)

2011-12-08 @ 08:26:21
URL: http://emelieullberg.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jo men F5 blir de3t absolut till sommarn :) tredje året jag tänkt vara med så nu blir det slag i saken :)

2011-12-08 @ 09:52:41
URL: http://emelieullberg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Poop också! XD

2011-12-08 @ 11:43:45
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror du har drabbats av magsjuka som sprider sig som en löpeld just nu. Låter som det! Krya på dig.

2011-12-08 @ 12:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0