Julbak - Knäckbeskiver

I brist på annat att göra blir jag mer och mer sugen på att baka lite. Måste ändå dra fram alla byttor och stekpannor för att göra veckans matlådor, så varför inte passa på att baka lite? Frågan är bara vad. Jag vill inte gå och handla så måste bli på det som finns hemma. Har hittat ett kul recept på Chokladbiskvier som jag tror jag ska prova. Känns som avancerat bak och jag har aldrig gjort såna förut så det kan vara kul att testa. Hur svårt kan det vara? Kanske kan jag smula i lite av knäcken som jag inte orkade hälla i formar utan i stället hällde ut på ett bakplåts papper och sparade? Knäckchokladbeskiver! Gud vad gott det låter. Eller bara knäckbeskriver. Synd att jag har mitt sockerförbud bara.. men sparar dem till jul och då blir det mumma! Ska göra ett gäng och köra lite olika fyllningar tror jag bestämt! Eller så utfärdar jag tillfälligt undantagstillstånd i sockerförbudet för att smaka beskiver. Så får man göra.

Bak var det här!

Kommentarer
Postat av: Johanna

ojojoj så påhittigt!

2011-12-18 @ 16:51:11
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Ja, man blir lätt fiffig när man vill ha mat ;)

2011-12-18 @ 16:58:38
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0