Harder, better, faster, stronger

Det finns alltid vägar att pressa på och krossa barriärer som tidigare känts oövervinnerliga. En underbar och stark upplevelse som ger en enorm kick. Att träna och deffa inför Body Fitness är ur många avseenden det tuffaste jag gett mig in på - så väl fysiskt som mentalt. Jag älskar utmaningar just för ruset och styrkan man får av att göra sådana resor, att ta sig längs den slingriga stigen, att leta möjligheter och ta sig fram i snåriga omgivningar. Att försöka. Att kanske lyckas. Resan är målet. Men en lyckad målgång gör resan ännu mer belönande! Den  extra, gigantiska endorfinkick som man får när man styr in i mål och känner att man lyckats är obeskrivlig! Ju tuffare väg desto bättre. Jag är glad för allt jag fått med mig från tävlingssatsningen. Det har haft sin bitterljuva charm att sätta på sig skygglapparna och envist köra stenhårt mot målet. Att jobba inte bara på fysiken utan minst lika mycket på att hålla viljan och motivationen uppe - i vissa perioder är de det största jobbet. Tävlandet gav en mersmak. Att jaga målet.  Att inte tänka, att aldrig ifrågasätta just när mitt uppe i det. Att bestämma sig. Att trycka plattan i mattan. Allt det är speciellt och är inget som kan sparas, det är en färskvara som så mycket annat. Ändå vill inte så jag inte kasta mig in i samma upplägg nu. Nu vill jag ha tid för eftertanke, reflektion och fram för allt balans. Jag vill använda mina nyvunna erfarenheter och styrkor till annat än tävling. Kanske blir det Body Fitness i framtiden men just nu vill jag bara köra så det rycker för att jag själv vill, inte följa strikta scheman. Jag vill inte jaga nu. Jag vill leva och träna med balans och själv bestämma utifrån vad jag känner för i stunden, låta motivationen och viljan styra. Lägga disciplinen på hyllan och bara använda mig av glädje och ge efter för plötsliga nycker. Jag vill odla mitt energi ytterligare och locka fram ännu mera glädje och känna mig stark, pigg och vild i min träning!

Inför 2012 planerar jag inte mer än att säga att jag ska ha ett riktigt grymt träningsår. Ett träningsår som ska göra mig hårdare, bättre, snabbare och starkare genom glädje och balans varje dag! Jag längtar. Ett eget inlägg om 2012s planer kommer här på bloggen tidigt, tidigt den 1 januari! (tur att man kan tidsinställa inlägg)

Gott nytt år så länge!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0