Tänd tröttmössa

Ibland har man verkligen ingen lust att träna, man vill bara dra på sig tröttmössan och ligga helt stilla, gärna framför TVn. Idag var en sån dag. Hade bestämt att jag skulle köra intervaller dessutom, kul idée, på pappret men strax efter kl 17 när jobbet slutade var jag allt annat än pepp. Var dessutom  intensivt tokhungrig (där fick man för att ha hyllat diet produkter som mer mättande än annat mellanmål) och när någon råkade nämna ordet "subway" så gick all min disciplin upp i rök. Det blev en Subway macka minsann och inte ens bad jag dem ta bort osten. Satans vad god den var vill jag lova..!! Men det var inte det jag skulle säga. Hur som helst gick mitt deghumör så långt att jag på allvar började planera för att ta ut vilodag. Men då kom livet på andra tankar. Kan inleda med att säga att det vart minst sagt en mindre cirkus runt vårt kära lägehetsbyte, med folk som hoppat av i sista sekunden, brutit påskrivna kontrakt och nästan alla inblandade har vart allmänt veliga. Jag är en person som tar det mesta med ro och tycker att det inte är någon idé att hettsa upp sig, det mesta det löser sig ju. Men när vår nuvarande hyresvärd plingade på dörren och sa att det kanske kunde bli svårt att hitta någon som vill flytta in i vår lägenhet till den 1 september fick jag lite lätt spel. Vi har ju över 200 svar på mailen, och säkert en tredjedel har panik och velat ha en lägenhet helst igår. Dampade ur för mig själv, ältade av mig en kort stund med Niklas och ringde sen upp ett par som kommer och kollar på lägenheten imorn. Sagt och gjort. Herre Gud, ska det vara så svårt att ordna? Allt ska man då behöva göra själv! :p (nej då, vi får mycket hjälp från alla möjliga håll, men så kändes det just då) Hur som helst hade jag helt tappat mitt deghumör och intervallträning var faktiskt en av de absolut bästa alternativen för att få ut all upprördhet. Blev ett bra pass, totalt 25 min med uppvärmning och nedvärming. Ca 16-17 intervaller på rullbandet med 30-50 sekunders intensiv del, snabbare hastighet de första 10 intervallerna och långsammare mot slutet, och mellan 20-30 sekunders vila. Hade även lutning 3, hade tänkt att höja till i alla fall 5-6 efter uppvärmingen, men jag glömde göra det! Helt okej pass hur som helst.

Ibland är det faktiskt bra att allt inte går som man vill, så man får lite eld i baken att göra det rätta ;)

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Hej =)

Kan säga att vädret bidrar, all träningslust försvinner när det regnar, är då man får sparka sig själv skrattar så gör jag det? Nej inte så mycket skrattar kramen

2011-08-23 @ 08:33:12
URL: http://blogg.mama.nu/browneyedgirl
Postat av: Johanna

Haha, du kanske behöver nån som retar dig lite... (6)

2011-08-23 @ 08:34:25
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0