Styrketräning och morgonintervaller

I helgen har jag lyckats klämma in två styrkepass trotts flyttkaos och allmänt virrvarr där hemma. I lördags blev det ett bra blandpass med både mage, bröst, triceps och ben. Tungt för allt utom vissa benen, mina knän gillar inte tungt i framför allt framsida lår- och "hel"bensövningar och där får jag fokusera på kontakt och flera reps istället. Baksida lår och vader går där i mot fin, fint att att köra tungt på. Hur som helst, bra pass med bra fokus. I söndags blev det rygg och biceps. Var trött i ryggen av allt flyttande och bärande och kändes lite tråkigt att den var så trött. Var riktigt taggad när jag gick till gymmet, men prestationen var inte på topp. Känns som att jag maskar när jag måste sänka vikter, men det är ändå bättre att sänka än att bita sig fast vid de vanliga vikterna och istället komma på sig själv med att tumma på tekniken. Så antar att det ändå var ett ok pass, fast det kändes trögt.

I morse blev det 10 st korta intervaller på rullbandet. I teorin passar det kanon med korta intervaller på morgonen, upp med pulsen bra, tar inte allt för lång tid och är relativt effektivt. Det är också det perfekt ur hållbarhetssynpunkt,  dels för mina benhinnor då jag inte alls får känningar av att springa, får det bara när jag promenerar. Dessutom är 10 korta intervaller inte tillräckligt länge för att mina knän ska börja krångla. Win-win! I teorin är det alltså perfekt med morgonintrelvaller, i praktiken är jag dock inte alls en morgonmänniska... så var mycket nöjd med mig själv i morse efter 10 x 40 sek intervaller på rullbandet, startade på 12,8 i fart och 6 på incline (lutningen), vila 20 sek första 4 intervallerna, efterhand sänktes fart och vilan utökades något lutningen på bandet var dock samma. Han även med lite uppvärming och nedvarvning iform av lite promenerande på bandet.

Nu blir det jobbelijobb...!

Kommentarer
Postat av: browneyedgirl

Hejja hejja =)

Hoppas du mår fint. Kramen

2011-08-29 @ 15:58:26
URL: http://blogg.mama.nu/browneyedgirl
Postat av: Petra

Bra jobbat!!! :)

2011-08-29 @ 18:17:09
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Annelise

Härligt jobbat Emma!

Skönt att det går fint med benhinnorna;):):)

2011-08-29 @ 22:19:54
URL: http://anneliseaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0