Stressnojja

Jag känner mig ganska stressad och orolig över träningen just nu. Tack vare att jag varit sjuk till och från i nästan tre veckor nu har det inte blivit något riktigt superpass alls under den tiden, knappt blivit många pass alls faktiskt. Har kört ett par igång-sättnings-pass och vips så har hosta, halsont etc kommit tillbaka som ett brev på posten. Nu senast efter mitt hyfsat lugna intervallpass i torsdags.

Jag blir både frustrerad och förvirrad. Ska jag vila eller träna ändå? Känns som jag gjort både och samtidigt, både vilat och tränat. Men inte ordentligt av något av det. Halvdant med båda. Det går bra mycket fortare att tappa musklerna än att få dem, tre veckor är väääääldigt länge känns det som. Hoppas innerligt på att de träningspassen som faktiskt blivit genomförda har hjälp till att bevara det som finns. Har även lagt på lite mera mat, för att kroppen ska få extra energi att använda för att tillfriskna fortare. Men blir ändå stressad när jag tänker på det. Även det faktum att musklerna har blivit ganska mjuka utan träning gör att de syns mycket mindre. Jag gillar inte spegeln alls just nu. Även om det kanske inte var världsklass på konturerna innan heller, så är det nere på noll just nu. Känns det som. Lätt ångest. Är väll i och för sig inte bara mina tankar som stressar mig. Det faktum att jag inte får chansen att ta ut min kropp totalt då och då bygger upp en fysiskoro i kroppen. Har spring i benen fast i hela kroppen. Jag gillar att röra på mig och mår bra när jag får göra det, nu efter veckor med mycket lite av sådant så är kroppen full med myror. Har visserligen fått massor mad vardagsmotion på restaurangen, men det är inte samma sak. Plus att jag får för mig att dessa långa promenadpass sliter ner allt vad muskler heter. Jag får lätt panik, men försöker sansa mig och sluta nojja.

Nu har jag i alla fall varit helt fri från halsont i två hela dagar och satsar återigen på en comeback. :p  Har fryst mitt SATS-kort under semestern så får bli egenkomponerad träning. Kommer bli benträning hemma i lägenheten, en combo av tungbelastning på spiningcykeln, långsam trappgång i trapphuset och utfall, knäböj, "vadpress" och finnen här inne i lägenheten.

Go, go, go - kom igen nu lilla kroppen....! x)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det redan slut på koster?

Bara du kommer igång bra nu så blir det nog super. gör du inte det så blir det nog super ändå... =)

2011-08-07 @ 19:43:21
Postat av: Johanna

Det var jag som skrev sist alltså! =)

2011-08-07 @ 19:43:42
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Västgötskan

Att göra två saker samtidigt blir sällan bra.

Hoppas verkligen att du håller dig frisk nu, så att du kan fokusera! :-)

2011-08-07 @ 20:59:17
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: emma s

Johanna: Haha, det är härligt att du är så optimistisk DD jo, vi hoppas på att det blir super ;) :D Är hemma på en liten semester-i-semestern, åker tillbax till Koster imorgon.



Västgötskan: Ja, ne, jag vet... bara vilat hade nog varit bättre.. =) Tack, ja, jag ska se till att bli frisk nu!

2011-08-07 @ 21:24:10
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Annelise

Åh!!! Jag förstår det med myrorna;) Fast; tre veckor är inte så mycket! Jag tycker bilden av dig visar en solid struktur!!

Prova ta det väldigt lugnt och låta immunförsvarsoldaten tyst och stilla jobba för fullt, så är du givetvis alldeles strax på banan igen och då jäklar!!!:):):)

2011-08-07 @ 22:03:08
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/
Postat av: Petra

Styrkekram!!!



Kommer bli bra det här. Kämpa på

2011-08-08 @ 15:15:56
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0