Stumma ben

Fick till förra veckans pass som en smäck i lördags (min träningsvecka räknas ju som bekant från söndag till lördag) med en alldeles lagom löptur. Såg till att lägga träningsdjävulen åt sidan och bara springa en kortare sväng. Vill få en bra start på löpningen, vill inte ha problem med knän, benhinnor, motivation etc. Sprang först en km hem till Punsan och socialicerade mig i 20 minuter, sen sprang jag en lite extra runda på vägen hem på kanske 2 km. Blev alltså en kortis på ca 3 km, helt lagomt första gången på flera, flera veckor. Vad jag itne räknade med var att jag skulle få sån sat**ns träningsverk! Framför allt vader och ovansida lår. Underligt tyckte jag, men när jag tänker efter så är det väll inte helt ovanligt att det blir så.

Idag ska jag köra bröst och dips. Ska bli spännande med träningsvärken i triceps. Läste i något nummer av BODY att det tydligen inte var bra att träna med träningsvärk!? Jag trodde det kvittade så länge det hade gått mer än 24 timmar sen man tränade senast. Ökade tydligen risken för överträning och bla bla. Vet inte om jag köper det, har man vilat 48 timmar tycker jag absolut man måste kunna köra på ändå. Kan dock tycka att benen kan vara ett undantag, inte helt vettigt att tokträna dem med väl tilltagen träningsvärk. Egentligen mest för att det blir så jobbigt att gå och leva med sina ben dagarna efteråt. Gå i trappor tex blir inte särskilt kul, sen tar det ännu längre tid för dem att återhämta sig... hm. Kanske iof gäller för alla andra muskler :D Jag får överväga ompröva min stånd punkt x) inte idag dock.. idag blir det bröst och dips oavsett träningsvärk.

Och helgen annars då? Har vart en najs helg med både snabbvisit i Kholm, hälsat på mamman o pappan o mormor o hunde hemma på Strandvägen. Och han även med att både hälsa på hemma hos och ta en morgonpromenad med Punsan på söndagen. Senare på söndagen gjorde vi en supersnabbvisit i Vås för att hämta våra (min och niklas) cyklar som övervintrat i garaget på Jakobsbergsgatan. Full fart mot Stockholm för att titta på Systers med familjs nya hus! Avslutade med en familjemiddag hemma i Frukoststaden med Vofflor till förrätt, Strimlad biff och Potatis...! Sen åkte alla hem och jag han hoppa till gymmet och köra mage i en halvtimme innan sats stängde.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0