resultatet av Botkyrka tur & retur

 

Nu bär det av till gymmet för ett bröst och tricepspass. Funkar inte riktigt att köra armar för sig just nu, dels på grund av att jag inte körde dem igår dels för att träningsvärken inte hinner gå över i bröstet innan det är dags för triceps osv. Kanske för att jag höjer alla vikter just nu? Kommer köra gamla upplägget den här veckan, med bröst & tricpes och sen rygg & biceps i samma pass.

 

Igår var verkligen ett pop-pass, hade ont i huvudet och hela jag var allmänt motstridig. Ibland kan man bli taggad av att man måste jobba lite för att det ska gå bra, men igår blev allt bara blaj. Totalt ovärd träning! Så jag gav upp efter två halvhjärtade övningar och hoppade i stället på rullbandet och gick i de 35 min som var kvar innan gymmet stängde. Så kan det bli ibland.

 

Har kommit på att jag alltid har ont i huvudet på helgerna. Mycket märkligt. Tänkte att det kanske beror på att jag sover för länge på morgonen? För att göra något åt det så idag gick jag upp halv nio (eller mja, kvart, tio i...) och la in en morgonpromenad för att komma igång. Innan tog jag dock en kopp kaffe och ett par kokta ägg. Men hade i alla fall ont i huvudet när jag kom hem!! Då slog det mig att det antagligen är för varmt här inne i lägenheten. Inte hysteriskt varmt, jag tycker det egentligen är himla skönt när det är varmt och gosigt, men mitt huvud verkar inte tycka samma. Har haft samma grej förut, bla. i Västerås när jag hade för varmt inne och hade ont i huvudet i ett par veckor innan jag kom på varför. Så nu blir det till att skruva av elementen lite. Har haft balkongdörren öppen idag med, verkar som det funkar! Har inte alls så ont i huvudet längre. Konstigt att det kan vara så men bra ändå att komma på det! x)

 

Nu, mot gymmet.

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Snyggt staffli!

Träningsvärk i bröstet gör väl inget när du ska träna triceps? Värre tvärtom... Bara att köra på tycker jag... men gamla upplägget är ju också bra! =)

2011-04-10 @ 14:49:05
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emma s

Mja, men känns inte helt optimalt, speciellt då jag kör dips samtidigt. :o sen blir det ju natuligt att det blir omvänt med, ont i triceps när det är dags för bröst :) men får se... kanske kör med armarna separat igen om ett par vekor! :)

2011-04-10 @ 16:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0