Morgonpromenerat!

Ingång sparkad vana: Morgonpromenad. Är väldig motsträvig till idéen med morgon promenader. Det sägs ju att det ska bränna bättre på morgonen och bla, bla. Det kanske gör ngn liten marginell skillnad, men med tanke på hur kallt och otäckt det brukar vara på morgonen så är det knappas värt det. (Gud vilken bra och positiv inställning jag har till det här!) I alla fall, om det mot förmodan skulle vara plusgrader här i huvudstaden så kan det vara okej, kan jag ändå tycka. Och om det dessutom inte innebär att jag måste gå upp ur den varma gosiga sängen med den ännu mysigare pojkvännen, så kan det också vara okej. Är det dessutom sol ute så kan det vara nästan härligt.

Alla ovanstående kriterier verkar vara uppnådda! Ja, solen kan ju vara lite svår att få och lysa varje morgon, men i övrigt. Nu när våren börjar göra sig hörd är det sällan minusgrader längre. Niklas måste åka till jobbet ca 20 min före mig och vi åker alltid till jobbet tillsammans, så upp måste jag ändå och åker jag buss hela vägen kommer jag till jobbet 20 min för tidigt och måste sitta och uggla. Så. Ny vana med morgonpromenixer på ca 30 min varje morgon. Går säkert att utöka till längre tid sen om man vill och måste, men är en fin start! Frukost äter jag ju dessutom alltid på jobbet. Tar ett gäng BCAA-kapslar och ett par omega3-kapslar innan jag går hemifrån!

Samma vana imorgon! Ikväll blir det gym!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tycker det är skönt att slippa allt folk när man går på mornarna... vilket iof förutsätter att man går hiskeligt tidigt... sen ÄR det faktiskt skönt ute den här tiden på året... och sen kanske Niklas kan masa sig upp och gå med dig? En ypperlig idé! DD

2011-04-05 @ 09:11:51
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Mmm! Håller med, dock är det ganska knökat med folk när jag är ute o går kl 07.30! Niklas har sån tur att han hoppar av ngra stationer innan mig och byter till tvärbanan, så han klarar sig från morgonpromenix ;)

2011-04-05 @ 12:02:00
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0