Snyltare...

Hittade skojiga budord på en annan blogg, på Hamberg Triathlon, som jag bara var tvungen och sno för att föra vidare!

1 Du ska inga andra intressen hava jämte träning.
2 En dag utan träning är en dag utan mening.
3 När Du vilar tränar dina konkurrenter.
4 Den som tycker träning är roligt, tränar för lite.
5 Träning är ett tillfälle att tävla.
6 Så länge Du är seg kan du inte bli övertränad.
7 Det som inte dödar, det härdar.
8 Smärta är svaghet som lämnar Din kropp.
9 Många äro kallade, få äro utvalda.
10 Det finns många sätt att bli dålig på, men bara ett sätt att bli bra på

Skön inställning! Även om jag kanske inte riktigt är så träningsgalen just nu, så har budorden ändå en skönt peppande klang. Försöker dock byta ut "träning" i ovanstående meningar mot "söka jobb". All pepping är bra pepping! Sökt så sanslöst mycket jobb nu och inte verkar det bara vara jag som gör det. Senste företaget  som dessutom var ett ganska litet företag, som jag fick nej i från hade haft fått in över 100 ansökingar på ett vanligt ekonomi assistent jobb. Givetvis hade flera kanditater massor med erfarenhet från ditten och datten, även från jobb som är bra mycket bättre än ekonomi assistent, men dom är även dom arbetslösa just nu... Funderar på att starta en liten klubb där vi är emot folk med för mycket erfarenhet. Lite som rasism, fast mot folk med erfarenhet. Skulle kännas skönt. Måste läsa igenom budorden igen och sätta mig och söka lite mer jobb. I need pepping!!

Niklas har i alla fall fått fatt på ett jobb nu! :D Hurra, hurra! Bevisar ju att det faktiskt finns jobb där ute och att det inte bara är fejkanonser företagen sätter ut för att se hur många som söker. x)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Hej!



Pga vissa anledningar var jag tvungen att byta blogg och göra den mer anonym. Om du vill följa mig så finns jag från och med nu på adressen...

http://traningochvardag.blogspot.com

Hoppas att du följer med mig dit!



Kram/Jennie

2010-09-29 @ 20:56:06
URL: http://traningochvardag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0