Pettersbergsvarvet

Nytt varv infört i löpdagboken x) "Pettersbergsvarvet" är 6,22 km och går här hemifrån, Jakobsbergsgatan 11, bort till Pettersbergsspåret, runt två varv där, och sen tillbaks hem igen. Rekordet för varvet är satt idag (första gången jag sprungit och tagit tid, hehe) och blev 39 minuter, medelhastighet 9,57 km/h alltså. Kändes som ett okej löppass, var lite tungt i början, med håll bland annat, men gick bättre och bättre mer jag sprang. Hade krafter kvar för att öka på farten ordentligt de sista ca 700 metrarna, blev lite jobbigt att andas men höll hela vägen hem! Fokuserade mycket på att hålla upp blicken och inte kolla ner i backen hela tiden, dels för att kunna slappna av i axlar och rygg, men även för att kunna "vila" med blicken på fasta punkter. Ska vara bra. Har jag hört. Svårare än man tror dock, om man är van att kika ner i backen i tid och otid.

Nu är det dags för fredagsmys!

Kommentarer
Postat av: Browneyedgirl

Hejsan =)

Du fortsätter vara duktig du och jag som gnällde över att behöva gå ut i kylan med hunden idag skrattar men blir en powerwalk senare, han ska ju stanna och kissa heeeela tiden så ingen ide att power walka med honom skrattar kram på dig

2010-09-04 @ 08:50:55
URL: http://www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0