Lördag = godisdag!

Har lyckats håll kosten hyfsat denna veckan, gått lite så där med valet av mat under tiden på resande fot, dock har mängderna varit sansade. Hoppas att det kan ha gått några gram nedåt denna veckan. Men står det still är jag itne förvånad. Det är jag är nöjd med, trotts allt, är att jag itne ätit en endaste liten godis bit under hela veckan! Rellativt lite sött överhuvudtaget fatiskt. En efterätt uppe i Piteå och en liten biskotti till en kaffe under en ute-fika. Har stoppat mig själv ett antal gånger när jag tänkt att jag nog kanske vill ha en liten, liten kaka eller chokladbit. Igår var jag nära att ge efter för en rulle ballerina-kex (skulle givet vis inte äta hela rullen, tänkte jag) men så kom en liten påminnelse av pojkvännen som gjorde att jag tvärvände. Bra där!

Idag är det dock lördagsgodis som gäller!! Tokigt nog är jag faktiskt inte så vidare sugen på vare sig godis eller choklad, men har ändå schoppat hem lite kvällsgodis bla. en centerrulle. Så helt osugen är jag väll kanske inte... Blink, blink. ;) Men märker helt klart skillnad när man hållt sig utan socker en hel vecka, inget påträngade sug. Alls. Och det är faktiskt väldigt trevligt!

Nu, mera lördagsmys! x)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Hmmm... jag får verkligen upp suget tills lördagen... Bygger upp/triggar igång det så jag är rejält sugen! =)

2010-09-27 @ 09:58:28
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mmm heliga lördag! -0,3 är helt okej! Du har ju ingen brådska :) Hoppas allt är superbra med dig! kramkram

2010-09-28 @ 18:35:52
URL: http://metrobloggen.se/emelieullberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0