Hundjobb

Så, nu har hunden fått jobba lite och jag med. Mest mentalt, men lite springade har det blivit också. Det är interssant att träna med djur. Självklart är de sina egna individer med eget humör, dåliga och bra dagar och så vidare, men ändå hänger deras prestation så otroligt mycket på människan de sammarbetar med. Kände idag hur vi, jag och Elvisen, hade grymt flyt nästan hela tiden. Men så fort jag släpte mitt fokus bara lite, lite så sticker han iväg åt ett annat hinder än vad som var tänkt, går fel in i slalomen eller något annat. Är så fantastiskt att han nästan aldrig gör fel av sig själv, är jag bara skärpt så jobbar han på som ett litet ånglok och ger hundratio procent. Coolt när man tänker efter, tänk om man kunde vara så totalt fokuserad när man tränar själv! Ska faktiskt jobba lite senare idag också. Tossa, som också tränade agility idag, jobbar på resturang och de var korta om folk just idag. "Men du kan ju servera!". Jupp, det gör jag ju faktiskt. Så, klockan fyra i em bär det av till Dufweholms Hergård för att vara fin servitris...!

För er andra som är kvar hemma ikv, ni får fredagsmysa lite för mig också. ;)   


En av Dufweholms många salar, undrar om jag ska servera här inne?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0