Andra passet!

Går var det träningspass nummer två inför att nå tävlingsform. Bröst och triceps. Brukar inte gilla att köra triceps samma pass som bröst, orkar knappt någonting! Lyckades bra med första delen, körde bänkpress i smithmaskinen, hantelpress med plant underlag och hantelpress med lutning på bänken. Minst 4 set per övning och mellan 6-12 reps. Var helt skakis på slutet och fick till en bra kontakt. Sen var det dags för triceps... gick hur dåligt som hälst först. Körde liggande frenchpress (tack johanna för korigeringen! :D) och kände noll i musklerna, klarade dock inte av att göra fler än 4-5 reps. Körde två sett och bytte sen till lättare stång. Klarade då upp mot 9 st men fortfarande dålig kontakt. Körde i alla fall 4 set till. Totalt 6 sett med frenchpressen alltså. Sen blev jag riktigt sur på att det gick så dåligt. Sen körde jag... hm... vet itne vad det heter, men tog ett rep och satte fast i en sån där ställning med vikter och drog repet fram och tillbaka över huvudet (bra förklaring där x)). I alla fall drog jag först på så mkt vikt jag kunde, klarade 3 reps. Sen körde jag 3 dropp set varvat med två vanliga set med 7-8 reps. Sen var även triceps helt skakiga. Var extra nöjd att det slutade så bra med tanken på den dåliga starten av just triceps.

Känner faktiskt en helt ny motivation, nu när jag har ett spikat mål i form av tävling. Var oftast motiverad förut med, men nu känner jag mer sprudlande sug efter att få komma iväg till varje pass. Hoppas det inte bara är nyhetens behag utan att det kommer att hålla i sig.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag vill också hitta samma motivation!!!!!!!!!!!

2010-11-30 @ 14:22:10
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Bestäm dig för att tävla!!! DD

2010-11-30 @ 15:17:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0