Upsi... blev ben i stället

På vägen till gymmet kom jag helt i från mina ryggplaner för kvällens pass. Fick i stället för mig att ben nog ändå var det bästa att träna. Passade bättre därför att gymmet är stängt imorgon. Tydligen så är det bättre att träna ben i stället för rygg om man har vila dagen efter? Kändes bara rätt. Jaja, i alla fall gick passet helt okej, var lite skakis i benen men det tog bra, fin kontakt och det var inget fel på orken heller i de flesta övningar. Vissa gick däremot inta alls! Liggande bencurl är till exempel helt omöjligt att få till. Vet inte hur jag gör fel, men går inte att få upp vikten den sista biten efter en så där 4-5 reps. Omäjligt, benen fastnar. :S Har sänkt vikten rejält på den för att försöka göra ordentliga curs och "lära" kroppen rätt. Men fortfarande vill det sig inte! Började på 45 kg idag för att försöka få till det men var tvungen att sänka till 40 för att kunna göra 6 st hela vägen. Förstår verkligen inte. Sittande bencurl går däremot helt okej. Bara att nöta på antar jag...

Har kommit på ett nytt sätt att bokföra min övningar istället för den vanliga milslånga söndagslistan. Provar så här i stället:



Nu ska jag hoppa in i duschen och sen gotta ner mig i soffan precis lagom till intellektuella "Anna Anka söker assistent" börjar. Hemskt program... hemskt kul. x)  



Kommentarer
Postat av: Lotta

Bra upplägg. Tydligt!!!

Spännande och se hur det kommer gå med ditt deffande!



Anna Annka söker assistent är ett intressant program. Jag har blivit helt såld på hollywoodfruarna och framför allt Maria. Hon får än att skratta, högt!!

2010-05-12 @ 21:05:59
URL: http://traningstankar.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hehe ja den är väldigt liten :) Man flyttar hit, känner ingen men ändå ser man folk som man känner igen :) brukar vara in och spionera i din blogg med.

2010-05-13 @ 00:04:51
URL: http://emelieullberg.se
Postat av: Vas

"Tydligen så är det bättre att träna ben i stället för rygg om man har vila dagen efter?"



Varför är det bättre? Enda lilla anledningen jag kan tänka mig för att göra det är om man planerar in ett hårt löppass dagen efter den där vilodagen.

2010-05-13 @ 10:28:55
Postat av: emma s

Vas: ne men jag säger ju det, jag vet verkligen inte, bara kändes bättre att göra så igår :D och jag hade ingen bra motivering till mig själv x)

2010-05-13 @ 11:18:29
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Jaha du bara kände så, ja men då är det ju bara köra på det. Den lilla mentala boosten hjälper alltid :)

2010-05-13 @ 11:55:08
Postat av: Johanna

Snyggt sätt att visa träningen! i like!

2010-05-13 @ 20:09:34
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Johanna: Wii...! :D

2010-05-13 @ 20:30:06
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Evelina

Bra schema att visa träningen! Får man fråga hur du har fixat det? I Excel?? Metrobloggen och blogg.se är iofs lite olika vad gäller att lägga upp text och "klipp och klistra" in saker.. men himla smart grej! Är ju såååå jobbigt att skriva in allt varje gång. Därför jag till slut länkade i sidokolumnen ;) Kämpa på!

2010-05-14 @ 21:21:53
URL: http://www.metrobloggen.se/evelinahammar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0