The end of Prov-deffen

Har levt ett par frihetsdagar i alla möjliga bemärkelser igår och idag. Verri nice. Imorgon är det tillbaka till vardagens sparsamma liv. Balans. Träning. Jag gillar det! Men jag gillar också att vända upp och ner på mig själv då och då. Måste man välja? Måste man ha en ståndpunkt? Variation is tha shit! x)

Var ju även klar med deffen i måndags! Var rätt coolt att jag faktiskt var duktig i tio veckor. Dock var jag aningen besviken över resultatet. Tycker i och för sig att det syns stor skillnad, men jag hade även satt upp ett siffermål på att jag skulle gå ner 5 kilo. Var inget drastiskt mål, för att jag ville ta det lungt, behålla så mycket muskler som möjligt och samtidigt göra en långsiktigt hållbar förändring av mig själv. Med facit i handen blev inga 5 kilo, gick ner 4,2 kg totalt. Är ju bra det, men hade gärna velat klara målet jag satte upp. Dock inte helt förvånande... har varit påsk, plugg panik och lite andra event som framkallat lite för mycket fuskande med maten. Har dessutom mest suttit still i min datastol eller gjort andra stillsamma aktiviteter, förutom tiden på gymmet förstås. Inte mycket vardagsmotion... är alltså väl medveten om varför denna prov-deff inte räckte hela vägen fram. Bra att veta till nästa gång!

Nu ska jag bara hålla mig på en normal nivå gällande maten ett tag och komma igång med träningen ordentligt, nu igen. Så får vi se om det eventuellt kan dra ihop sig till en riktig deff så småning om. Fast först ska jag satsa på träning och framförallt konditionen ett tag framöver. Ingen plugg panik i sikte på ett bra tag... forever faktiskt!! :D  Så nu kan fokusera på bara det jag vill. Gött, gött, gött.

(bilder på väg, än så länge gömmer de sig inne i kameran)

Kommentarer
Postat av: Cicci

Härligt, tycker är duktig för 10 veckor är ändå lång tid och 4,2 kg tycker jag är kanonbra!

Hurha ni gjort? Skulle gärna vilja veta vad provdeffen innehöll =D

Men ... BRA JOBBAT!!

2010-05-26 @ 06:29:22
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Vas

Man trodde ju inte det skulle bli så mycket med tanke på allt snack om godis i bloggen ;) Nästan 5kg är ändå rätt mycket för en "liten" person som dig, sketabra som vi säger här borta! Nöjder ska du va!

2010-05-26 @ 08:42:40
Postat av: emma s

Hehe, ja, blir ju en hel del prat om godis och annat bara för att man inte "får" äta. Har upptäckt ett vist samband gällande mig själv, mellan stress och dålig disciplin. Ja, men 4,2 kg var ju inte helt dåligt precis som ni säger, man får vara nöjd med det lilla =)

2010-05-26 @ 11:39:52
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: liindblaads

heej :) har du samma problem som jag har på morgonen med läpparna ?

2010-05-26 @ 11:50:02
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0