Opponerad, städad och laddad...!

Idag var den stora finalen på hela uppsatskarusellen. Opponering. Någon har granskat det arbete som tagit hela ett halvår (nå ja, i alla fall tre månader) att komma fram till. Opponenten ska lustläsa, kommentera, kritisera och kommer slutligen fram till att det bästa vore om man låtit bli att skriva något alls. Man blir därmed utskämd, sliter sitt hår och springer in på toaletten och gråter blod. Det är i alla fall så man tänker sig.

Blev dock inte fullt så dramatiskt. Var ju bara vanliga gamla klasskompisarna på seminerat, en trött lärare och samma gamla bord och stolar i rummet som alltid. Min uppsats blev inte heller särskilt sågad. Fick till och med höra att inledningen och bakgrunden var "almost perfect" så något måste jag ju gjort rätt! (måste få skryta lite :D ) Fick, som brukligt, kritik på andra saker som skulle förbättras, men över lag helt klart godkänt. Klapp på huvudet.

Har ägnat dagen åt, förutom seminariet, att luncha med klassen, städat hela lägenheten och snart är det dags för bio! Iron Man 2. Nice. Har vart en skön dag, men nu vill jag röra på mig! Det kliar i musklerna och spritter i benen. Ska inleda morgondagen med en lång morgonpromenix och lsenare på eftermiddagen dra vidare till gymmet. Har lite kvar att ändra i uppsatsen efter opponeringen, men det är det lilla det och vi har ett par veckor på oss. Ingen stress. Ska bli sååå skönt att göra precis som jag vill nu ett tag framöver! Träning i massor bland annat :D

Nu: Iron Man!


Kommentarer
Postat av: Johanna

jag antar att du hade förträngt vad vi skulle göra idag! XD

2010-05-12 @ 08:35:27
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

Sv: Tack så mycket! Känns mycket bättre idag. Har inte alls ont, skönt!



Grattis! Vad skönt att vara klar med uppsatsen (nästan) =)... Va bion bra?

2010-05-12 @ 11:45:37
URL: http://petrahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0