Pop that bobble..!

Jag fick en så otroligt skön känsla av frihet idag! Handledaren var nöjd med uppsatsen denna gången och gav bara små tips på förändringar, samt gav mig ett par funderingar som jag måste klargöra i uppsatsen. En nästan euforisk känsla av frihet infann sig samma stund som jag klev ut ur henne kontor. Kände att jag faktiskt hade tid med en liten promenix så där på förmiddagen. Styre kosan mot den omtalade Botaniska Trädgården. Tydligen skulle det finnas någon halv hemlig ingång till den bakom Sahlgrenska. Om möjligt blev mitt lyckorus ännu större när jag klev in genom grinden.

 

Skog! Riktig skog! Inte alls som sönderasfalterade Slottskogen. Hur mycket mer man lever när man går med grus knastrande under skorna, hör ett konstant sorl av fågelkvitter och känner riktiga lukter (både av doftande vårblommor och halv förmultnade löv)! Åå, detta är ju precis det jag saknar med stadslivet, gräs och träd och skog och barr och porlande vatten och grodor som kväker... osv, osv. Nästan för bra för att vara på riktigt. Eller till och med bättre än på riktigt!! Även om skogen är mer eller mindre orörd är det ju en massa inplanterade härligheter och exotiska växter här och var. Gick bland annat genom "Amerikanska Skogen" med massa granar och buskar från landet på andra sidan Atlanten. Inte mig emot. Fint var det och stortrivdes gjorde jag. Promenerade på friskt i den värmande solen och på stigar som slingrade sig upp och ner för berget. Härligt med  ett smakprov på friiiihet! Efter lite mer en en timmes vandrande kom jag tillbaks dit där jag hade startat (vem säger att tjejer har dåligt lokalsinne?) och gick ut i verkligheten igen.

 

Nu är jag tillbaka i min datastol och ska knåpa ihop det sista på uppsatsen under helgen. På måndag anländer friheten på riktigt!

 

Gateway to heaven.

 

Heaven.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Precis den känslan som jag fick när jag gick igenom den magiska dörren! helt underbart! Att vi inte hittat det tidigare!!!

2010-05-21 @ 13:59:32
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

Ja, men vi får tokgå i den nu de sista veckorna, för att gottgöra de två förlorade åren XD

2010-05-21 @ 14:02:14
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Ni storstadsbor är allt för roliga ni. Ni har skog på burk (stängsel?) ;D



Stackars instängda skog

2010-05-21 @ 14:30:49
Postat av: emma s

hahahahha "stackars instängda skog" :p x)

2010-05-21 @ 14:32:48
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vas: Det är ju ett naturreservat... Måste va instängslat för att hålla allt dumt ute och bevara den! ;)

2010-05-21 @ 14:57:44
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Tror jag icke, instängda mot sin vilja, kolla bara åt vilket håll alla lutar("springer") åt, tror dem hittat hål i stängslet där någonstans... ;D

2010-05-21 @ 17:20:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0