Magpass a lá Fröken Fitness

Nu har jag kopierat lite. Har varit inne och snokat fram riktigt roliga magövningar på en annan blogg. Hittade detta grymma magpassFröken Fitness blogg. En inspirerande blogg i övrigt och dessa magövningar såg väldigt kul ut, vilket de också var! Det var länge sen jag kände mig så slut i magen, ofta svider det på bra precis som det ska men känns som att magen är en sån del som kan ta mycket innan den blir riktigt trött. I dag blev den där i mot helt slut. Riktigt skoj!

Modifierade passet en aning, mest för det var mycket folk och jag var lite fegis för att hänga i taket och prova nya saker. Känns så jobbigt om man ramlar ner/tappar stången i huvudet/trillar av bänken eller något annat när det är massa folk runtom. Är lätt att sådana saker händer när man provar nytt. Sparar därför några av övningarna till ett annat pass. La i stället in liknade övningar, men som var gamla och beprövade, i stället för dem jag hoppade över. Här nedan kommer de jag gav mig på:


Aldrig provat denna tidigare. Var mycket bra för de övre delarna av magen, sved ordentligt efter en 10-12 reps. Körde dock 20 per sett. Körde den och den nedanför vartannat set. 4 set totalt. Vikt ca 12 kg.


Har provat förut men i kombination med ovanstående övning blev det bra tjong i hela magen. Kramp med andra ord. Hade som mål att köra 20 reps per set, men gick inte mer än 15 vissa set (fastnade halvägs pga kramp). 4 set totalt. Vikt ca 30kg.


Lade denna övningen sist på hela passet. Var tyvärr så trött i magen att hela kroppen hjälpte till, därför var det svårt att få någon kontakt, även fast det var jobbigt. Föll dock praktiskt taget ihop efter 19 repset på sista setet. Gött. 20 reps och 5 set.

Körde även två andra magövningar som jag brukar köra, plus tre övningar för biceps. Tog en timme ungefär, bästa passet på länge. Tycker man får en liten extra kick när man provar nya grejer! Tack så mycket Fröken Fitness! :) Nu ska jag bara invänta träningsvärken. Ska göra det med lite vin, vänner och Bostnisk mat, Adela står för maten och vi är ett litet gäng som står för underhållningen.

Ha en trevlig helg! :D





Kommentarer
Postat av: KATE

Jag ska köra mage imorgon! Nu blev jag ännu mer peppad =) Och alltid skoj med nya övningar.. Träningsvärk med andra ord!

2010-05-14 @ 18:08:55
URL: http://www.metrobloggen.se/kattaskrivare
Postat av: Johanna

Härligt! Får testa några av de där övningarna jag med. Nu är jag dock väldigt hungrig och väntar med spänning på den bosniska maten! mums!

2010-05-14 @ 19:05:02
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj, det va massa magträning det! Förstår varför du har träningsvärk nu =)!!! Men det är bra, kör på bara, hehe! Själv hade jag aldrig orkat så många =)

2010-05-15 @ 13:43:34
URL: http://petrahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0