Träningsvärk som lyfter

Träningsvärk idag, tjoho! Missförstå mig inte, jag är ingen sadist, men benträningen igår gick så himla segt och det kändes som jag inte orkade något alls. Fick sänka vikter men lyckades ändå inte få till det. Kändes som ett misslyckat pass, men träningsvärken idag tyder ju på att jag måste ha gjort någonting rätt! :)

Gick över min matbudget igår också, var hemma och pluggade (försökte, i alla fall) vilket innebar att kylskåpet var alldeles för nära till hands och dagen var på tok för lång. Småätande dagen lång med andra ord. plus de planerade målen förstås. Ändå var jag så sjukt hungrig på kvällen och var tvungen att göra mig ett dundermål med mat. Eller ja, dundermål var väll att ta i, men var mer än jag skulle ha... Dessutom lagade Adela en massa väldoftande och god mat som jag var tvuuungen att provsmaka. Tortelinisar och tomatsoppa bland annat, mm-mm. Måste sköta mig resten av veckan.

Känns som jag håller på med fel sport ibland. Det här petandet med maten är inte riktigt jag, skulle nog må bättre av att tävla i sumobrottning eller någon annan sport med mottot "ju mer mat desto bättre". Tyngdlyftning kanske. Eller så kan man ju tänka åt andra hållet, maratonlöpning. Då kan man ju äta i princip hur mycket som helst och ändå se ut som en tråd.

Sen har jag en fundering på det här med grönsaker också, kan man verkligen äta obegränsade mängder med typ broccoli, morötter, svamp och zucchini? Om jag kokar dom till en soppa eller steker dom utan olja, kan jag äta hur mycket som helst verkligen? Jag tycker jag äter så mycket grönsaker att det då rakt inte borde kunna räknas som noll kcal. Det bästa är att steka dom med lite köttbuljong, kan man nästan tro att det är kött man äter! Har hört och läst att det ska vara fritt fram och lassa på hur mycket grönt man vill, kan det stämma verkligen? Borde jag inte i så fall dö av kaloribrist om jag bara skulle äta det? Men så är det ju inte. Eller? Hallå? Varför är det så ologiskt?   

Nu ska jag försöka gräva ner mig i pluggandet... good luck to me!
Baj, baj så länge! x)

Borde vara jag?

 



Kommentarer
Postat av: Johanna

de lessnar nog på grönsakerna innan du fått i dig någon betydande mängd. Det är ju inte precis som godis där man kan äta obegränsade mängder innan man lessnar.

2010-03-24 @ 13:19:27
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma

Säg inte det du, det är ju trotts allt maaat! x)

2010-03-24 @ 13:22:21
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Självklart innehåller grönsaker kalorier och därför kan man ganska logiskt dra slutsatsen att man inte kan äta hur mycket som helst och fortfarande hålla kvar vikten =)



2010-03-24 @ 13:35:28
Postat av: emma

Eller hur?! Men varför sägs det då att man kan smacka på i princip kopiösa mängder utan att det spelar någon roll? Varför? :S Tror det är en komplott...

2010-03-24 @ 13:56:30
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Tror nog du får kolla dina källor, dem som säger det har antagligen läst det i aftonbladet och sedan kryddat med egna övertolkningar =)



Det dem antagligen övertolkat sellerins egenskap och sedan applicerat det på alla grönsaker. Selleri ska man i princip kunna äta hur mycket som helst av, men det är ingen som forskat kring det men i teorin så ger det negativa kalorier. Det kostar kroppen mer att bryta ner det än vad det tillför.



King Grub är mer eller mindre känd på olika träningsforum för sin kunskap så han är en bra källa att utgå ifrån och han säger:



http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1480237&postcount=9



http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1480285&postcount=15



2010-03-24 @ 14:53:13
Postat av: emma

Hahaha: "Du lär dö av själva ätandet innan du blir tjock av det". Ge mig selleri!! Osis bara att det är i princip det enda i matväg (förutom isterband och mögelost) som jag inte tycker smakar bra...



Hm-m. Har hört att det ska vara samma med brokolli!? Men oavsett om det är så eller inte måste man ju kunna säga att det är en bra idé att fylla på ordentligt med grönsaker innan själva huvudrätten. Borde man inte ha plats nog att peta i sig för mycket av den! :D



Får nog dock fortsätta att äta "lagom", verkar ju tyvärr vara det enda som fungerar... damn.

2010-03-24 @ 15:06:32
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0