Planering?

Denna veckan har det blivit ytters lite träning. Ett boxpass, två styrkepass (ett bra och ett så dåligt att det utsågs till det värsta ever). Idag blir det iof ett till, men än då, lite träning. Kan visserligen vara bra med en lugn vecka här och där, men förra veckan var inte heller någon hitt. Två lugna veckor på raken känns inte riktigt rätt. Speciellt inte då det mest berott på att jag inte orkat ta mig ut bland annat p.g.a. myskvällar, snålblåst och minusgrader.

Tror lösningen på detta är uppryckning kombinerat med struktur i form av planering. Att lägga upp en lös planering av träningsveckan borde stoppa mig från undanflykter så som "jag tränar lite mer imorgon stället" eller "men jag ska ju faktiskt på promenad imorgon... kanske... om det är fint väder". Jag är rent principiellt inte mycket för detaljstyrd planering, men som ett litet motivationshjälpmedel kan jag tycka det är helt ok. Omflyttning av pass är alltså helt ok, dock ingen borttagning!

Så... till planeringen för nästa vecka:


Måndag:  Ben + Spinning (pass, start kl 12.00)

Tisdag:   Vila - Promenad, minst 50 min

Onsdag:  Box 75

Torsdag: Vila (--> tenta fredag)

Fredag:   Triceps & Axlar, upp- och nedvarvning på löpandebandet, minst 2x1km

Lördag:   Biceps & Rygg

Söndag:  Mage & Ben (höfter och vader)

 

Tadaa...! Nu återstår bara den lilla detaljen att följa schemat (A) Efter detta är det även dags att utvärdera "lyfta-tungt-med-få-reps-taktiken". Nu veckans sista gymmerier, biceps och rygg.....!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ben och spinning lät som värsta mördarpasset!!! men mina ben blir iof som spagettisar efter ett benpass! XD kör hårt!

Kör Axlar-triceps och rygg-biceps istället för den omvända ordningen som du skrivit (men kanske var det du tänkte)... annars orkar du mycket sämre på åtminstone rygg så biceps tränas vid ryggträningen och om du redan är slut där efter att ha kört biceps först så blir du klen som en mygga i rygg och det är ju onödigt... Större muskler först, mindre muskler sen! XD Heja heja!

2010-03-08 @ 12:27:08
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emliscious

cool blogg =) och jag är avis på ditt boxande!

2010-03-08 @ 13:20:12
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Emma

Johanna: Hehe, ja, jag kom på det. Det kanske inte var så smart DD hel skakis nu x) Men tänkte att det skulle vara bra för knäna. Ahaaaa, stira muskler först, det hade jag ingen aning om. Vad du kan! Dolda talanger om både marshmallows fluff och träning ;) :D



Emliscious: Tack! :) Det är bara du köper ett par handskar och går loss på någon (gärna med mitsar) så är du oxå ingång med boxande..! ;)



2010-03-08 @ 13:41:22
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0