Utvärdering vecka 21

Inledande veckan av konditionsträningen har bjudit enbart kondition. Är ju på plats i Västerås och gymkortet funkar som bekant bara i Göteborg. Totalt har jag knatat 3,2 mil och sprungit ca 1,5 mil, alltså 4,7 mil sammanlagt. Är nöjd med promenixandet för att vara första veckan på konditionsträningen. Hade lite känningar i benhinnorna på fradagen och tolkade det som att kroppen inte vill promenera mer just nu. Blev därför bara en långsam promenad med glass paus på lördagen. Även om det inte blivit så vansinnigt mycket löpning så är jag nöjd med att ha kunnat springa tre dagar på en vecka utan att få ont i knäna. Bara att öka på distansen så kommer det nog inte bli några problem att nå det uppsatta målet!

 

Nästa vecka tänkte jag försöka slänga in ett eller helst två gym pass. Kommer i övrigt att bli tight med träningen, har massa andra skojiheter på schemat nästa vecka. Har examen med medföljande diverse examensmiddagar, intervju för ett trainee jobb i Sthlm och ett bröllop i Värmland inplanerat så kommer troligen bli mest vila från träningen. Kommer fara mellan olika delar av landet som en tetting för att hinna med allt, om förflyttning i sig gav kondition skulle jag vara redo för ett maraton efter nästa vecka! x)

 

Nu ska jag pack min väskor för att fara till Sthlm i morgonbitti.

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Hur är det med benhinnorna idag?

2010-06-07 @ 15:20:56
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0