På banan igen med Ferarri!



Nu har alla snuvbakterier äntligen gett sig av från mig. Woho! Har påbörjat återerövringen av formen igen, efter diverse examensfirande, brölopp, allmänt partande, förkylningar och minimalt med träning är det nu dax att fokuera på sommarens löpmål. Inledde idag med en 7 km promenix med hunden. Hade lite känningar i benhinnorna efter ett tag dock. Mina superdojor är i Västerås, så fick gå i mina gamla gympaskor på asfalten, ogillas av benen. Elvis (hunden) gillade däremot den makliga takten, han är alltid lös (är väluppfostrad och går fot när det kommer folk eller är bilar i närheten, så ingen panik gott folk :P ) och gillade att han kunde stanna extra länge och lukta på alla superintressanta grästuvor och träd längs vägkanten. Dessutom börjar hans ålder göra att han faktiskt gillar att vara hemma och ligga och sova bättre än att vara ute och svansa. Han gick nära mig hela vägen från huset men när han efter halva vägen märkte att vi var på väg hem gick han tjugo meter före. Så är det tydligen när man bli gammal. Om man är hund i alla fall. :P



Har dessutom varit ute och ridit! Så otroligt härligt. Var verkligen superkul! Tiden flög iväg, trodde att jag bara ridit i ca tjugo minuter när det i självaverket hade gått en hel timme! Hade lätt kunnat kunnat fara runt i sepentiner och volter ett par timmar till. 







 
Det var svårt att hålla ordning på allt man ska tänka på och göra för att hästen ska förstå vad man menar så här första gången på länge. Skulle vilja klämma in lite mer ridning i sommar så att få fart på det igen! Men i alla fall, alldeles, alldeles... alldeles underbart att vara tillbaka på hästryggen om änn bara för en flyktig timme. x)









Så klart fick Elvis också rida lite. Vet inte om han gillar det egentligen, ser konstant livrädd ut... men han gör det alltid och börjar hoppa och skälla så fort man suttit av för att han ska få hoppa upp och rida lite han med. 








Imorgon blir det löpning tillsammas med Punnar. Och på kvällen bär det av med ett flyttlass grejer till Västerås och min älskling. Här kommer jag och alla mina fyrtio par skor...! Tar med en skohylla för att snyggt och prydligt kunna ställa dem i ordning, vill ju behålla en god flickvänns position genom att inte orsaka skokaos. x) Nu börjar jag blir riktigt trött i ögonen.... och huvudet. x) Måste sova. Natti!






Kommentarer
Postat av: Johanna

Woohoo! Supernicea bilder ju! jag vill också rida!

2010-06-23 @ 17:55:27
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0